کارشناس مسوول بیماریهای غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: ازدواج های فامیلی و کم توجهی به آزمایشات قبل از ازدواج و بارداری این شهرستان را در زمره مناطق با بیشترین درصد مبتلایان به بیماری تالاسمی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، نبی بخش هاشم زهی افزود: هم اینک 137 بیمار ماژور از خدمات و نیازهای خونی بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان استفاده می کنند.

وی شمار زوجین ناقل تالاسمی در خاش را 156 زوج عنوان کرد وادامه داد: 110 زوج برای آزمایش پی ان دی به آزمایشگاه ارجاع شدند که 75 مورد آن انجام شده است.

کارشناس مسوول بیماریهای غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان خاش گفت: تشکیل کمیته تالاسمی، تکثیر و چاپ پمفلت، پوستر و بنر و توزیع در سطح شهرستان، هماهنگی و مکاتبه با مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و پایگاهها، مکاتبه و اطلاع رسانی از طریق ائمه جمعه برای بیان اهمیت این بیماری و پیشگیری از آن و پخش کلیپ تالاسمی در مراکز مشاوره از جمله اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از این بیماری است.

وی تاکید کرد: تقدیر از فعالان برنامه تالاسمی، بازدید از بخش تالاسمی بیمارستان امام خمینی ( ره) و اردوی تفریحی بیماران تالاسمی به دامنه قله تفتان از دیگر برنامه های کاهش و جلوگیری از این بیماری در منطقه محسوب می شود.

مترون بیمارستان امام خمینی(ره) خاش نیز گفت: شماری از بیماران مبتلا به تالاسمی شهرستان خاش به همراه پزشک متخصص اطفال میهمان همایش دو روزه علمی تخصصی پیشگیری و درمان بیماری تالاسمی شهرستان زابل هستند.

نیاز کیخاخاطر نشان کرد: جمعی از نوجوانان مبتلا به تالاسمی شهرستان خاش به همراه پزشک متخصص اطفال بیمارستان دکتر عطایی برای شرکت در همایش علمی دو روزه تالاسمی در زابل عازم این شهرستان شدند.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارتقا سطح دانش پزشکان، پرستاران و بیماران عنوان کرد.

  انتهای پیام //س

برچسب ها: خاش ، بیشترین ، تالاسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.