معاون وزير نفت در امور شركت ملي گاز ايران با اشاره به اينكه هم اكنون سرمايه گذاران بيشتري با توجه به دارا بودن دانش فني براي احداث ميني ال ان جي اعلام آمادگي كرده اند گفت: براي ساخت پالايشگاه هاي كوچك در كشور حدود صد ميليون دلار سرمايه گذاري پيش بيني شده است.

 حميدرضا عراقي در حاشيه همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در ميني ال ان جي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در اين خصوص اظهار داشت: به طور كلي در ساخت ميني ال ان جي شركت ملي گاز ايران دو هدف را دنبال مي كند. يك تامين گاز صنايع بزرگ و نيروگاه ها در زمستان به دليل مصرف بالاي گاز خانگي است كه مجبور هستيم گاز صنايع را قطع كنيم و آنها مجبور مي شوند به سوخت ميان تقطير مثل گازوئيل و مازوت روي بياورند.
 
وي تصرصح كرد: اگر ميني ال ان جي را در زمستان بتوانيم به جاي گازوئيل و مازوت به صنايع و نيروگاه ها برسانيم علاوه بر صرفه اقتصادي به محيط زيست كشور كمك قابل توجهي خواهيم كرد.
 
عراقي افزود: از آنجا كه در زمستان وارونگي هوا به وجود مي آيد موقع استفاده از سوخت ميان تقطير آلودگي بيشتر ايجاد مي شود.
 
مديرعامل شركت ملي گاز ايران ادامه داد: هدف ديگر گازرساني به روستاهها است زماني كه خطوط انتقال لوله را اجرا مي كنيم حدود 5تا6 ميليون مترمكعب گاز به ازاي هرخانوار صرفه جويي كنيم كه در نوع خود بي نظير است و ما براي اجراي آن 4تا5 سال توجيه اقتصادي داريم.
 
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه اكثر روستاه ها در مناطق دوردست قراردارند و انتقال خطوط لوله توجيه اقتصادي ندارد مي توانيم با استفاده از ميني ال ان جي گاز طبيعي را به مناطق دوردست برسانيم.  
 
معاون وزير نفت در امور شركت ملي گاز ايران با اشاره به اينكه تكنولوژي ميني ال ان جي در اكثر كشورها وجود دارد و استنباط مي كنيم ايران در مدت زمان كوتاه مي تواند به دانش اين صنعت در كشور دست پيدا كند همچنانكه در صنعت CNG توانست پله هاي ترقي را بپيمايد.
 
وي افزود: باور ما براين است كه با توجه به توان فني در كشور و سرمايه گذاري بخش خصوصي به دليل جاذبه داشتن اين صنعت ايران مي تواند به اين دانش فني دسترسي پيدا كند.
 
عراقي تاكيد كرد: براي ساخت اين پالايشگاه ها با توجه به نوع مخزن حدود صدميليون دلار سرمايه گذاري پيش بيني شده است. هم اكنون 8 سرمايه گذار با دانش فني اعلام آمادگي كردند.
 
وي خاطرنشان كرد: شركت ملي گاز ايران 5 نقطه را در شمال كشور از جمله آذربايجانشرقي و خراسان جنوبي شناسايي كرده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار