مدیر مدرسه علوم و معارف اسلامی پسرانه بیرجند اظهار کرد: نداشتن امکانات و فضای آموزشی به‌روز در مدارس قرآن از علاقه دانش‌آموزان برای تحصیل در این مدارس کاسته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛

محمدحسین آفتابی، مدیر مدرسه علوم و معارف اسلامی پسرانه بیرجند عصر روز گذشته، یکم تیر در نشست صمیمی فعالان فرهنگی حوزه دین استان با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس مدارس علوم و معارف اسلامی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان چهار مدرسه علوم و معارف اسلامی در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان و طبس فعال است، بیان کرد: قیمی‌ترین این مدارس در استان دارای هشت سال سابقه کار است.

مدیر مدرسه علوم و معارف اسلامی پسرانه بیرجند یادآور شد: دانش‌آموزان در این مدارس در رشته‌‌های علوم قرآنی و ادبیات فارسی تحصیل می‌کنند که دروسی مانند دروس اسلامی، تفسیر قرآن، ادبیات عرب، فقه اصول، فلسفه و منطق را می‌خوانند.

آفتابی ادامه داد: دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل در این مدارس در کنکور سراسری با دانش‌آموزان رشته علوم انسانی رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 250 نفر در مدارس علوم و معارف اسلامی خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند، متذکر شد: تاکنون 35 نفر از فارغ‌التحصیلان این مدارس در حوزه‌های علمیه و بیش‌از 110 نفر در دانشگاه‌های معتبر کشور تحصیل کرده و یا مشغول به تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علوم و معارف اسلامی پسرانه بیرجند با بیان اینکه جاذبه رشته معارف اسلامی در بین جوانان متدین بسیار زیاد است، افزود: نداشتن امکانات آموزشی و فضای آموزشی به روز از علاقه دانش‌آموزان برای تحصیل در این مدارس کاسته است.

آفتابی با اشاره به این‌که در این مدارس از دانش‌آموزان شهریه دریافت نمی‌شود، بیان کرد: برای تدریس در این مدارس به دبیران علاوه بر پرداخت حقوق حق‌الزحمه پرداخت می‌شود.

برچسب ها: قرانی ، خراسان ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.