عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس از برگزاری کنفرانس ملی مهندسی ارزش و مدیریت هزینه با مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛دکتر روزبه پناهی با بیان این مطلب افزود: ایران یکی از کشورهای پیشرو در پیاده‌سازی مهندسی ارزش در خاورمیانه است. وی با بیان اینکه اکنون کشورهای همسایه از مشاورین ایرانی جهت پیاده‌سازی مهندسی ارزش در پروژه‌ها بهره می‌برند، اظهار داشت: باید در کشور کاربردهای مهندسی ارزش و مدیریت هزینه را بیشتر معرفی کنیم.
 
وی با بیان اینکه فراموش کرده ایم که چگونه تصمیم‌گیری کنیم، ادامه داد: پیش از آنکه به چگونگی اجرای کار بپردازیم باید به چرایی کار فکر کنیم. وی افزود، مهندسی ارزش راهی برای تصمیم‌سازی مدیران و کارفرمایان در کشور است.
 
پناهی افزود: کنفرانس ملی مهندسی ارزش و مدیریت هزینه با مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و به همت پژوهشگاه طراحان پارسه، مرجع دانش مهندسی ارزش ایران، دبیرخانه دائمی کنفرانس و با مشارکت بیش از 40 دانشگاه و پژوهشگاه کشور برگزار می شود .
 
دبیر علمی کنفرانس ملی مهندسی ارزش و مدیریت هزینه گفت: یکی از علت های اصلی برگزاری این کنفرانس این بود تا بعد از گذشت 13 سال وضع اولین قانون مهندسی ارزش در کشور، بازنگری در اجرای این علم صورت گیرد، زیرا هنوز برخی نمی دانند که این موضوع فرصت است یا تهدید .
 
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه در این کنفرانس علمی نمایندگانی از 30 دانشگاه و پژوهشگاه دولتی کشور و بیش از 15 واحد دانشگاه آزاد اسلامی  حضور دارند، افزود: در این کنفرانس سعی داریم تا جامعه علمی و صنعتی کشور را با کاربردهای به روز این حوزه آشنا کنیم.

وی همچنین از افتتاح دبیرخانه جایزه ملی مهندسی ارزش و مدیریت هزینه خبر داد و گفت: این جایزه در 5 حوزه کارفرمایان، اشخاص، پایان‌نامه‌ها، مشاوران و پیمانکاران برتر به معرفی برترین‌های مهندسی ارزش و مدیریت هزینه در کشور می‌پردازد.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: در این کنفرانس ملی بیش از 600 نفر از محققین و مدیران کشور در روزهای 10 و 11 آذر ماه در دانشگاه تهران دور هم جمع خواهند شد و ادامه داد بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تلاش می‌کنیم در این رویداد مهم، نخبگان و خبرگان مهندسی ارزش و مدیریت هزینه را در کنار هم گرد آوریم.
 
محمد هادی ذوالنوریان دبیر اجرایی کنفرانس ملی مهندسی ارزش و مدیریت هزینه نیز با بیان اینکه در این سلسله کنفرانس‌ها هر ساله طیف گسترده‌ای از مشارکت کنندگان حضور می یایند، گفت: در اطلاع رسانی این کنفرانس بسیار تلاش کرده‌ایم که در همه استانهای کشور حضور فعالی داشته باشیم و این کنفرانس صرفاً منحصر پژوهشگران و کارشناسان پایتخت نباشد .
 
وی افزود: یکی از ویژگی های برجسته کنفرانس که آن را از سایر رویدادهای مشابه در داخل کشور متمایز کرده، استقبال و پذیرش آن در فراتر از مرزهای کشور است .
 
وی گفت: این کنفرانس را محل تعامل همه دست اندرکاران حوزه مهندسی ارزش و مدیریت هزینه در کشور می دانیم، زیرا بدون حضور همه ذینفعان، امکان ایجاد فضایی برای نوآوری و رشد خلاقیت وجود نخواهد داشت .
 
محققین و پژوهشگران فرصت دارند چکیده مقالات خود را تا تاریخ 30 تیرماه 1393 به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند و اصل مقالات را تا 26 مردادماه به دبیرخانه کنفرانس ارائه نمایند.
علاقمندان می توانند، به منظور ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه‌های کنفرانس ملی مهندسی ارزش و مدیریت هزینه به پایگاه اینترنتی www.conf.iranvalue.org مراجعه کنند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار