مطالعات نشان می‌دهند که تاثیر داروها به ویژه داروهایی که به صورت خودسرانه و بیش از اندازه مصرف می‌شوند در بروز بیماری‌های مزمنی نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش قابل توجهی یافته است.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: انواع داروها می‌توانند با اثرات منفی و عوارض جانبی زیادی همراه باشند و بافت‌ها و اعضای مختلف بدن را دچار مشکل کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از داروهایی که توسط مردم مصرف می‌شود بدون نظر پزشک و به اصطلاح خودسرانه است، اظهار داشت: آنتی‌بیوتیک‌ها، مسکن‌ها، ضد التهاب‌ها، ضد احتقاق‌ها، خواب‌آورها و برخی دیگر از داروها به میزان زیاد توسط مردم مصرف می‌شوند، حال آنکه در بسیاری از موارد احتیاجی به مصرف آنها نیست.

گرجی با اشاره به نقش داروها در افزایش خطر بیماری‌ها، تاکید کرد: مطالعات نشان می‌دهند که تاثیر داروها به ویژه داروهایی که به صورت خودسرانه و بیش از اندازه مصرف می‌شوند در بروز بیماری‌های مزمنی نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش قابل توجهی یافته است.

وی یاد‌آور شد: آنتی‌بیوتیک‌ها از داروهای پرکاربرد هستند که می‌توانند اثرات منفی بر روی ماهیچه قلب بر جای گذارند.

گرجی‌ خاطرنشان کرد: بسیاری از داروها در نتیجه مصرف بیش از اندازه، ممکن است بر روی یک یا چند بافت و اندام حیاتی بدن تاثیر بگذارند که از بین این بافت‌ها، قلب و عروق، کبد و کلیه‌ها بسیار بیشتر تاثیر می پذیرند و دچار مشکل می‌شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار