یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: کشورهای کویت و سلطان‌نشین عمان موضع خاصی را در رابطه با بحران عراق اتخاذ نکردند، اما اردن به طرفداری از این تکفیری‌های بعثی کمک‌های لجستیکی ارسال کرد که منجر به پشیمانی این کشور شد، چرا که تکفیری بعثی‌ها به مرز عراق و اردن رسیدند.

"امیر موسوی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرنگاران، با اشاره به  پیشروی‌های گروه‌های تروریستی تکفیری بعثی در عراق اظهار داشت: پیشروی این گروه تروریستی تکفیری بعثی مشکلی جدی برای منطقه به شمار می‌رود.
 
وی ادامه داد: برخی کشورهای همسایه عراق درصدد تغییر نقشه سیاسی این کشور و سرنگونی دولت مالکی هستند همچنین رژیم صهیونیستی پشتیبان صد در صدی این کشورها است، همچنین، اظهارات نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس مبنی بر درخواست از آمریکا برای اینکه هیچ‌گونه تلاشی جهت جلوگیری از پیشروی گروه‌های تکفیری بعثی انجام ندهد، تصدیقی بر این موضوع است.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: صهیونیست‌ها مایل هستند به هر نحوی که می‌توانند این گروه تکفیری بعثی را به مرز ایران برسانند، عربستان نیز با توجه به هم‌پیمانی عراق با ایران به ویژه در بحران سوریه حالتی انتقام‌جویانه نسبت به این کشور دارد، به طور کلی آنها می‌خواهند از جبهه‌ای که مانع سرنگونی بشار اسد شد، انتقام گرفته و بحران سوریه را در عراق تکرار کنند.
 
موسوی تاکید کرد: کشورهای کویت و سلطان‌نشین عمان موضع خاصی را در رابطه با این مسئله اتخاذ نکردند، اما اردن به طرفداری از این تکفیری‌های بعثی کمک‌های لجستیکی ارسال کرد که منجر به پشیمانی این کشور شد، چرا که تکفیری بعثی‌ها به مرز عراق و اردن رسیدند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ایالات متحده در تلاش است تا با فشار بر دولت مرکزی عراق شرایط را به نفع دوستان خود در این کشور تغییر دهد و‌ آمریکا با این کار نتایج پارلمانی عراق که توسط اکثریت تعیین شده را نادیده گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرويزجوزى ايران استان ايلام
۱۱:۵۸ ۰۷ تير ۱۳۹۳
جان فداى كشورم براى امنيت بيستش رهبرم جانم فدايت دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۷ تير ۱۳۹۳
حالا نوبت حکومت پوشالی و مسخره اردن است که آزمون پایداری در مقتبل گروه های آدمکش اجاره ای را پس بدهد .
ارتش های عراق و سوریه باید آدم کشان را به مرزهای اردن برانند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۷ تير ۱۳۹۳
چقدر احمقانه است اگر ملتی به امریکا اعتماد کند
آخرین اخبار