اسماعیلی در نشست تخصصی "نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان":

آمار ارائه شده از جرائم علیه کودکان با واقعیت فاصله دارد

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: بسیاری از خشونت‌هایی که علیه کودکان اعمال می‌شود پنهان است لذا آماری که از جرائم علیه کودکان ارائه می‌شود با واقعیت فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "محسن اسماعیلی" عضو حقوقدان شورای نگهبان صبح امروز سه شنبه(3تیرماه) در نشست تخصصی "نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان" با اشاره به در پس پرده بودن خشونت‌ها علیه کودکان گفت: بسیاری از خشونت‌هایی که علیه کودکان اعمال می‌شود پنهان است لذا آماری که از جرائم علیه کودکان ارائه شده با واقعیت فاصله دارد.

وی با اشاره به نقش رهبران دینی در جلوگیری از خشونت علیه کودکان اظهار داشت: رهبران دینی می‌توانند با پشتوانه قرار دادن آموزه‌های دینی زمینه را برای اجرای مقررات داخلی و بین‌المللی راجع به حقوق کودکان فراهم کنند.

اسماعلی پیام اصلی دین را نفی خشونت و تبعیض دانست و افزود: علت این که به دوران قبل از بعثت دوران جاهلیت اطلاق می‌شود این است که در این دوران خشونت حکمرفا بود.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز شاهدیم که از دین به جای نفی خشونت در جهت توجیه خشونت استفاده ابزاری می‌شود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان بااشاره به صحنه‌های تکان دهنده‌ای که در اشکال مختلف خشونت در کشورهای منطقه مشاهده می‌شود اظهار داشت: بخشی از خشونت‌هایی که امروز در عراق و سایر کشورهای منطقه می‌بینیم ناشی از تعصبات دینی است.

وی ادامه داد: دنیای غرب پس از حادثه یازده سپتامبر بر حجم تبلیغات خود در جهت اسلام هراسی و شیعه هراسی افزود که آشوب‌ها و جنگ‌های اخیری که در منطقه به وقوع پیوسته است از همین سیاست غربی‌ها نشات می‌گیرد.

اسماعیلی اظهار داشت: رهبران دینی می‌توانند برای مخاطب قرار دادن کودکان از لحنی نرم استفاده کنند چرا که قرآن به ما آموخته است برای جذب دیگران و دعوت به خدا بایداز حکمت و موعظه استفاده کرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در پایان با اشاره به نقش ابزارهای ارتباطی نوین در پیشگیری از خشونت علیه کودکان خاطرنشان کرد: رهبران دینی می‌توانند از رسانه‌های نوین که ابزاری کم هزینه و پرثمر است در جهت حمایت از حقوق کودکان استفاده کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: قضایی ، کودکان ، دوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار