رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان از تشکیل کارگروه سرمایه‌گذاری مشترک بین کشور ایران و افغانستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد سیادت  امروز در همایش یک روزه هم اندیشی تجارت و سرمایه گذاران خارجی که در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی برگزار شد گفت: باید تجارب مشترک شرکت‌های افغانی و ایرانی به کشور افغانستان منتقل تا به ایجاد اشتغال پایدار کمک کند.

وی افزود: توسعه و پیشرفت در کشور افغانستان با اتمام انتخابات در این کشور شتاب می‌گیرد.

سیادت خاطرنشان کرد: ما توسعه استان خود را بیش از آنکه در پیوندهای داخلی بدانیم در توسعه صادرات با کشورهای آسیای میانه از جمله افغانستان می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم فضا برای کار محیا تر شده و اراده حل مسائل وجود دارد، گفت: در زمینه سرمایه‌گذاری اولویت با کسانی است که تجربه فعالیت طولانی همکاری بین دو کشور را دارا هستند.

عضو اتاق بازرگانی  تاکید کرد: استان خراسان رضوی در زمینه ایجاد همکاری با کشورهای همجوار از سایر استان های کشور موفق تر بوده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان افزود: مشکلات فراوانی در زمینه سرمایه گذاری و تجارت خارجی وجود دارد که تاکنون بخش مهمی در این زمینه به همت مسئولان رفع شده است.

سیادت عنوان کرد: با برگزاری این همایش ها امکانات و تسهیلات موجود در سرمایه گذاری و تجارت خارجی به فعالان این حوزه معرفی و همچنین برخی از مشکلات موجود در این زمینه نیز مطرح می شود.

وی در مورد دیگر اهداف این همایش گفت: تبادل نظر و گفت و گو و همچنین اطلاع رسانی به سرمایه گذاران خارجی از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان خراسان از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

انتهای پیام//س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.