وزیر آموزش و پرورش با صدور دستورالعملی و در راستای توجه بیشتر به عدالت آموزشی تمام دانش‌آموزان ایران اسلامی، تجمیع ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها در ادارات کل آموزش و پرورش را ابلاغ کرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با صدور دستورالعملی و در راستای توجه بیشتر به عدالت آموزشی تمام دانش‌آموزان ایران اسلامی، تجمیع ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها در ادارات کل آموزش و پرورش را ابلاغ کرد.

در این دستور آمده است: این اقدام به منظور رشد و ارتقای امور آموزشی، پرورشی و توان بخشی دانش‌آموزان استثنایی، براساس بند «هـ» از ماده 19 برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و راهکار 1-16 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با تأکید بر توجه جدی به سیاست‌ها و برنامه‌های پیشنهاد شده مبنی بر توسعه مشارکت‌های مردمی، ارتقای کیفیت و تقویت مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه و ساماندهی نیروی انسانی و تسهیل در امور اجرایی ادارات آموزش و پرورش استثنایی اتخاذ شده است.

بر اساس این دستورالعمل، مدیرکل آموزش و پرورش استان مسئول و متولی اجرا و نظارت بر همه امور تخصصی آموزشی، فرهنگی، تربیت‌بدنی و توانبخشی مدارس استثنایی است و حل مسائل و مشکلات این مدارس با اولویت، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم توسط ادارات آموزش و پرورش مناطق صورت می‌گیرد.

در بند 5 این دستورالعمل تصریح شده است: عزل و نصب رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی با پیشنهاد آن اداره کل و تأیید سازمان آموزش و پرورش استثنایی امکان پذیر است و به منظور ایجاد هماهنگی و پیگیری مصوبات مربوط، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان به عنوان عضو در شورای معاونان و کمیته برنامه‌ریزی شرکت می‌کند.

در این دستورالعمل در خصوص برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی تأکید شده است: با توجه به ماده 19 بند «هـ» قسمت «3» برنامه پنجم توسعه نسبت به توسعه کمی و کیفی آن براساس دستورالعمل مربوط اقدام شود.

براساس این دستورالعمل، مصوبه هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در زمینه آموزش تلفیقی و فراگیر و شیوه نامه اجرایی آن به شماره 119327 مورخ 12/6/92، مبنای جایگزینی و آموزش دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی قرار گیرد.

در بند دیگری از این دستورالعمل آمده است: با توجه به ضرورت دوره پیش از دبستان و ارائه خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی به نوآموزان و ارائه مشاوره به والدین، لازم است تمهیدات و امکانات مورد نیاز جهت توسعه و اجرای برنامه‌ها و رویکرد نوین آموزشی و پرورشی مورد توجه قرار گیرد و ضروری است اداره کل آموزش و پرورش استان در حد امکان نسبت به تخصیص اعتبار مورد نظر از محل ایاب و ذهاب دانش‌آموزی اقدام لازم را به عمل آورد و رفت و آمد این دانش‌آموزان را در اولویت قرار دهد.

گفتنی است این دستورالعمل در 18 بند تنظیم شده و به امضای وزیر آموزش و پرورش رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تجمیع ، ادارات ، استثنایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار