تفاهم نامه همکاری اقتصادی – تجاری بین خراسان رضوی و استان مانگستائو قزاقستان منعقد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: این تفاهم نامه در جریان سفر هیاتی متشکل از 13 نفر از مدیران و کارشناسان حوزه اقتصادی و تجاری خراسان رضوی به قزاقستان منعقد شد.

راضیه علیرضایی افزود: این تفاهم نامه برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین این 2 استان به امضا رسید و ایجاد ارتباط بین مناطق ویژه اقتصادی سرخس، دوغارون و آکتائو در بحث صادرات کالا و دیگر مسائل تجاری از مهمترین مفاد این تفاهم نامه است.
علیرضایی افزود: در سفر هیات ایرانی به قزاقستان همچنین برگزاری نمایشگاه مستقیم عرضه کالای استان در بندر آکتائو به تصویب رسید و قرار شد در سه ماه آینده نخستین نمایشگاه محصولات کشاورزی، صنایع غذایی، مصالح ساختمانی و خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی در بندر آکتائو برپا شود.
وی همچنین گفت: قراردادهای جداگانه ای بین نمایشگاه بین المللی مشهد و متقاضی بخش خصوصی در آکتائو منعقد شد که بر اساس آن هیات های تخصصی و بارزگانان آکتائو امکان بازدید از نمایشگاه های تخصصی که در خراسان رضوی برگزار می شود، خواهند داشت.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: موقعیت راهبردی بندر آکتائو که با بنادر آستاراخان و ماهاچ قلعه در روسیه، بندر باکو در آذربایجان، بندر ترکمن باشی در ترکمنستان و بنادر شمالی ایران ارتباط دارد، امکان تردد کشتی ها را از کانال ولگا به دریای سیاه و دریای مدیترانه فراهم می کند و این امتیاز برای صادرات کالای خراسان رضوی اهمیت ویژه ای دارد

 

برچسب ها: تفاهم ، تجاری ، قزاقستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.