دولت فرانسه با تقدیر از استودیوهای تولید بازی رایانه ای در این کشور اعلام کرد که این کشور با وجود شرکت هایی همچون یوبی سافت و آرکین به دومین قطب بازی سازی دنیا پس از آمریکا تبدیل شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ درآمد حاصل از فروش بازی های فرانسوی در سال های 2011 و 2012 به رقم بیش از 60 میلیارد یورو رسیده است. بر اساس مراکز آماری فرانسه، در این کشور حدود 31 میلیون کاربر بازی های ویدیویی وجود دارد که این مقدار تقریبا نیمی از جمعیت فرانسه را شامل می شود و این تعداد کاربر بیشتر از آمار کشورهای اروپایی دیگر درحوزه بازیهای رایانه ای است.



بر اساس آمار ارایه شده، در سال 2013 از هر 10 نفر فرانسوی 8 نفر حداقل یک بار بازی رایانه  انجام داده اند. همچنین سال گذشته فرانسه به عنوان همکار رسمی آلمان برای نمایشگاه گیمزکام  معرفی شد. هر ساله نمایشگاه Gamescom در شهر کلن آلمان برگزار می شود و برای هر چه بهتر اجرا شدن این نمایشگاه، کشور فرانسه به عنوان همکار آلمان در نمایشگاه گذشته معرفی شد.

فرانسه در کنار انگلیس و کانادا جز کشورهایی قرار دارد که امتیاز همکاری با آلمان برای برگزاری این نمایشگاه را دریافت کرده است  و امسال فرانسه با داشتن چنین امتیازی می تواند صنعت گیم خود را در این رویداد به دنیا  معرفی کند. نمایشگاه Gamescom 2014  آلمان از 13 تا 18 آگوست (22 تا 26 مردادماه سالجاری) در شهر کلن  برگزار می‌شود.
منبع: ircg
 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




برچسب ها: فرانسه ، بازی ، آمریکا ، دریچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار