رادیو دری ویژه برنامه‌هایی را در بخش صبحگاهی و عصرگاهی برای ماه مبارک رمضان از جمله ترتیل قرآن کریم، بهار نیایش، عطر سجاده، ادعیه ماه رمصان، سخن سبز، زمزم،شکرانه ، شاپرک و چک چک عیدانه تدارک دیده است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی ، ویژه برنامه های رادیو دری در بخش صبحگاهی و عصرگاهی شامل: ترتیل قرآن کریم، بهار نیایش، عطر سجاده، ادعیه ماه رمضان، سخن سبز، زمزم، راز سلامتی، ویژه برنامه روز قدس، ویژه برنامه عید سعیدفطر، در وادی نور، پنجره ، شکرانه، شاپرک و چک چک عیدانه است. 

زمزم احکام عنوان دیگر برنامه رادیو دری مشهد است که در قالب معارفی به سوالات شرعی شنوندگان در ماه مبارک رمضان پاسخ می‌دهد . زمزم احکام هر روز بعد از اذان مغرب به وقت مشهد پخش می شود. فاطمه راستگو  تهیه کننده این برنامه هستند.

در وادی نور نیز پخش قرائت قرآن کریم و توضیحات کارشناسان درباره معنای سوره و آیات قران است که در بخش عصر گاهی رادیو دری مشهد پخش می شود.تهیه کنندگی این برنامه ارغوان حیدری عهده دار می باشد.

شاپرک هم برنامه ای ترکیبی و نمایشی ویژۀ ماه مبارک رمضان است که با محوریت کودکان ونوجوانان از رادیو دری مشهد پخش می شود.این برنامه در ماه مبارک رمضان هر روز  پخش می شود. منصور افضلی تهیه کننده این برنامه هستند.

عطر سجاده نیز درباره ادعیه ماه مبارک و دعاهای مشترک و مخصوص ماه رمضان همراه با نظرات کارشناسان است که از رادیو دری پخش می‌شود.

برنامه آهنگ زندگی نیز با محوریت خانواده و رمضان به بررسی تغذیه و  غذاهای افطاری و سحر در ماه مبارک رمضان می پردازد.زینب بیات تهیه کننده این برنامه هستند که در بخش صبحگاهی از رادیو دری مشهد پخش می‌شود.
 
ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در رادیوهای برون مرزی 

ویژه برنامه های ایام ماه مبارک رمضان امسال در رادیوهای اروپا و آمریکا، آسیای میانه و قفقاز، شبه قاره و شرق آسیا و شبکه عربی و آفریقایی معاونت برون مرزی در دست تهیه و آماده پخش است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی معاونت برون مرزی، در رادیوهای اروپا و آمریکا عبارتند از : رادیو فرانسه (ویژه برنامه رمضان) ، رادیو المانی (لحظه های ذلال) ، رادیو ایتالیایی (ویژه برنامه رمضان) و رادیوهای انگلیسی و بوسنی و روسی و اسپانیایی (بهار نیایش) است.

رادیوهای آسیای میانه و قفقاز

رادیو کردی (ویژه سحر و ماه رحمت) ، رادیو ترکی استانبولی (نسیم سحر و ضیافت نور) ، رادیو ترکمنی (ضیافت الهی و راه دین راه کمال) ، رادیو ازبکی (سفره آسمانی) ، رادیو ارمنی (روزه در ادیان) ، رادیو آذری (کمپاس، انتظار، حیات الهی و ایران) ، رادیو تاجیکی (نسیم بهشت) و رادیو آذری تبریز (مهمانی خدا) 

رادیوهای شبه قاره و شرق آسیای معاونت برون مرزی

رادیو پشتو (ترنم وحی)، رادیو ملایو (بهار نیایش)، رادیو دری (بهار نیایش و در وادی نور) ، اردو (بهار ایمان) و رادیوژاپنی و چینی و بنگلا و هندی (بهار نیایش) است.

رادیوهای شبکه عربی و آفریقایی برون مرزی

رادیو عربی (قبل از طلوع فجر و رمضان کریم) و رادیوهای هوسا و سواحیلی (ویژه رمضان) است.

شایان ذکر است نویسندگی ویژه برنامه های رادیوهای برون مرزی را گروه فرهنگ و معارف اسلامی برون مرزی عهده دار بوده است که شامل دعای روزهای ماه مبارک رمضان و نیز اعمال و رفتار توصیه شده جهت روز ها و شبهای ماه پربرکت رمضان است.

همچنین کلیه ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان بعد از پخش از رادیو بر روی سایت به صورت فایل های صوتی و متنی بارگزاری خواهد شد و علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت رادیوی موردنظر برنامه دلخواه خود را دانلود نمایند.



انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار