معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای توسعه و تحول دانش بنیان در بخش فعالیت‌های فرهنگی و هنری تفاهم نامه‌ای را با مضمون حمایت از نخبگان حوزه های فرهنگی با وزارت ارشاد امضا کردند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشستی در خصوص امضای تفاهم نامه میان معاونت علمی و وزارت ارشاد گفت: برای تقویت ستاد فناوری های نرم و هویت ساز حمایت مالی و پشتیبانی از تجاری سازی و اقتصادی کردن دستاوردهای پژوهشی در این حوزه و همچنین حمایت مادی و معنوی از موسسات دانش بنیان کشور برای طرح های کاربردی را  اجرایی می کنیم.

وی گفت:  اختصاص سهمیه در بورس های بنیاد ملی نخبگان و مقاطع مختلف برای دانشجویان ممتاز در این حوزه از جمله رشته های سینما و هنرهای نمایشی و همچنین هنرهای تجسمی را تمدید می کنیم. براساس این تفاهم نامه مقرر شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت ایجاد بانک اطلاعات با معرفی نخبگان فرهنگی پیگیری های لازم را به عمل آورد که در همین حال اجرای طرح های مطالعاتی و پژوهشی مورد تصویب ستاد فناوری های نرم و هویت ساز اعلام رشته های اصلی مورد نیاز برای توسعه دانش فناوری در بخش فعالیت های فرهنگی، کمک به تولید محتوا و طرح نظام جامع شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان کشور در حوزه فرهنگ، هنر و قران به وزارت فرهنگ و ارشاد محول شد.

گفتنی است، این تفاهم نامه 5 ساله است و برای اجرای مفاد مختلف این تفاهم نامه کمیته راهبردی مشترک در جهت حمایت از تاسیس و راه اندازی موسسات و شرکت های دانش بنیان حوزه فرهنگ و هنر و نیز حمایت از نوآوران و کانون‌های دانش و فرهنگ تشکیل داده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.