برای اجرای طرح های تحقیقاتی و امور اجرایی در زمینه سلامت روان کشور باید معاونتی با این عنوان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد شود.

سید احمد جلیلی رئیس انجمن روانپزشکان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با اعلام این خبر که براساس آخرین تحقیق به عمل آمده در خصوص مبتلایان به افسردگی و سایر بیماری های روحی و روانی حدود 34 درصد افراد مبتلا به این بیماری ها هستند، افزود: شیوع یا کاهش تعداد مبتلایان به افسردگی یا بیماری های روانی به عواملی از جمله بلایای طبیعی، جنگ، تغییرات اقتصادی و اجتماعی سریع و... بستگی دارد.

وی در ادامه با انتقاد از اینکه در سالهای اخیر بودجه ای برای انجام فعالیت های تحقیقاتی در خصوص تعیین تعداد مبتلایان به افسردگی و سایر بیماری های روحی و روانی صورت نگرفته است،یادآور شد: آخرین تحقیقات به عمل آمده در این باره مربوط به 20 سال گذشته است که قرار بود هر چهار سال یکبار تکرار شود ولی این امر به دلیل نبود بودجه و امکانات کافی به فراموشی سپرده شد.

جلیلی تاکید کرد: بیشتر طرح های تحقیقاتی که در خصوص سلامت روان مطرح شد بی نتیجه بود چرا که تحقق این امور به  ایجاد معاونت سلامت روان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیاز دارد.

وی یادآور شد: تا زمانیکه طرح های تحقیقاتی مرتبط با بخش روان و اعصاب اجرا نشود میزان نیاز به بودجه، تجهیزات بخش روان و اعصاب بیمارستانها، روانپزشک و... قابل محاسبه نخواهد بود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
پزشک روشنگر
۱۷:۱۳ ۰۵ تير ۱۳۹۳
حل مشکلات روانی بدست وزارت بهداشت نیست! که با تشکیل معاونت حل شود. مشکل اقتصادی و فرهنگی وحتی اعتقادی است!نه تعدادتحقیق روانپزشکی ونه تعدادروانپزشک وروانشناس هیچکدام معیار سلامت روانی کشورها نیستند.اکاهش اختلاف طبقاتی وافزایش رضایت مردم از شغل و زندگی مهمتر از درمانهای دارویی وشناختی است!با افزایش روانپزشکان و مراکز ترک اعتیادنه تنها مصرف مواد مخدر که جزو بیماریهای روانی است کاهش نیافت بلکه افزایش یافت!!چرا چون مشکل جای دیگری است!