استان خراسان رضوی با برخورداری از 100 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی بعد از استانهای خوزستان، تهران، اصفهان و بوشهر رتبه پنجم سرمایه گذاری صنعتی را در کشور دارد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،گفت : بیش از 90 درصد سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی متعلق به بخش خصوصی و در حوزه صنایع کوچک مانند مواد غذایی، ماشین سازی و قطعات خودرو می باشد.

راضیه علیرضایی ، با اشاره به اینکه عمده سرمایه گذاری صنعتی در چهار استان دیگر کشور متعلق به بخش دولتی است ، گفت: با بهره برداری از طرح 10 میلیون تن فولاد در منطقه سنگان خواف فاصله خراسان رضوی در سرمایه گذاری صنعتی دولتی با سایر استانها کاهش می یابد.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی دارای شش هزار و 121 پروانه صنعتی با اشتغال مستقیم 203 هزار و 900 نفر است.

علیرضایی گفت: استان خراسان رضوی ، 10 درصد از تولید سیمان، 10 درصد تولید خودرو سواری، 18 درصد از تولید سیم و کابل، 20 درصد تولید قطعات خودرو و 25 درصد تولید کلید و پریز کشور را دارد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: بیشترین سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی مربوط به صنایع فلزی است و کانی های غیر فلزی مانند سیمان، کاشی، سرامیک و ظروف چینی در جایگاه دوم و صنایع غذایی در جایگاه سوم سرمایه گذاری صنعتی استان قرار دارند.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: سرمایه ، صنعتی ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.