گزارش تازه ای نشان میدهد که آژانس امنیت ملی آمریکا در حالی که تنها 248 تن از شهروندان آمریکایی را موردنظر داشته اما از میلیونها انسان جاسوسی کرده است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی ؛‌ گزارش تازه ای نشان می دهد که سرویس بین المللی آژانس امنیت ملی امریکا در سال گذشته در حالی از میلیونها شهروند آمریکا جاسوسی کرده است که هدف آن تنها 248 فرد مظنون در میان این افراد بوده است . 

با توجه به گستردگی دامنه جاسوسی های این آژانس از مردم آمریکا در حال حاضر مکالمات تلفنی بیش از میلیونها شهروند این کشور شنود و ضبط شده است . 

این در حالی است که برخی مقامات این آژانس عنوان کرده اند که هم اکنون قابلیت دستگاه های شنود و ضبط محرمانه مکالمات برای تنها 30 درصد شهروندان آمریکایی طراحی شده و بیش از این میزان از توانایی دستگاه خارج است . پس از رسوایی ایجاد شده برای دولت آمریکا در این زمینه چنین اقدامی انجام گرفت و پیشتر این میزان بیشتر بوده است . 

به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین ،  گزارش "‌شفافیت عمومی "‌نشان میدهد که آژانس امنیت ملی آمریکا در حالی از میلیونها شهروند معمولی آمریکایی جاسوسی کرده که تنها 248 تن از آنان را مظنون دانسته و از ماهیت کامل آنها نیز آگاهی داشته است . 


انتهای پیام /
برچسب ها: آژانس ، امنیت ، ملی ، آمریکا ، شهروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار