زنانی که از افسردگی رنج می‌برند در دل خود از لحظات سخت و تلخ افسردگی در رنج فراوان هستند. افسردگی این بیماری ملال‌آور در کمین تمامی زنان می‌باشد.

حسن عاشوری روانشناس در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از بحث‌هایی که در حوزه افسردگی در خصوص زنان مطرح می‌شود این است که باید رفتارها و باورهای منطقی را در خود حاکم کنند و از باورهای غیرمنطقی که ناشی از یک پشتوانه عقلانی نباشد دوری کنند زیرا این گونه باورها منجر به افسردگی و آشفتگی‌های روحی و روانی خواهند شد.

وی در ادامه بیان داشت: بعضی از بانوان تصور دارند که باید تمام اقوای وی را دوست بدارند و اگر این مسأله تحقق پیدا نکند، این امر برای وی غیرقابل تحمل می‌شود و با خود می‌اندیشد که در نزد آن‌ها بی‌ارزش است و این تفکر باعث می‌شود که دچار کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس شود ولی اگر در این زمینه برای خود یک باور منطقی ایجاد کنند و بر احساسات خود یک رفتار معقول حاکم کنند احتمال و نوع افسردگی در وی تقریبا به هیچ می‌رسد.

وی در ادامه افزود: افسردگی در زنان نسبت به مردان دو برابر می‌باشد زیرا احساسات و هیجانات بر زنان غالب است و ا حساس آن‌ها قوی‌تر از مردان می‌باشد. مردها کلی‌نگر و زنان جزئی نگر می‌باشند و زنان همین مسائل جز‌ئی را برای خود بزرگ می‌کنند و اگر این مسائل در مسیر خواسته آن‌ها نباشد دچار افسردگی می‌شوند.

عاشوری در ادامه گفت: وقتی زنان دچار افسردگی می‌شوند به تبع آن اضطراب و استرس بر وی وارد می‌شود و شخص افسرده به صورت ناخواسته این استرس را به دیگر اعضای خانواده وارد می‌کند.

فرد افسرده گاهی اوقات دچار خشم می‌شود و زمانی که این خشم را از خود بروز می‌دهد باعث به وجود آمدن بحران در خانواده می‌شود.

وی در ادامه افزود: زمانی که زنان دچار افسردگی می‌شوند باید به مشاور مراجعه کنند و به داروهای ضد افسردگی پناه ببرند، از داروهای ضد افسردگی باید در مراحل حاد استفاده شود. فرد افسرده با مراجعه سریع به مشاور می‌تواند از پیشروی افسردگی در خود جلوگیری کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین روش در مقابله با افسردگی پذیرفتن شرایط مختلف زندگی جهان گونه که است می‌باشد زنان باید بیاموزند که حیات خود را بدان گونه که در جریان است بپذیرند این پذیرش باعث می‌شود که راحت‌تر با مسائل گوناگون زندگی برخورد کنند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: بحران ، افسردگی ، منطقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار