نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با اشاره به اختلافات انتخاباتی افغانستان از هر 2 کاندیدای ریاست جمهوری خواست با کمیسیون‎های انتخاباتی این کشور همکاری‎ خود را آغاز کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛  دفتر مطبوعاتی سفارت آمریکا در کابل با انتشار اطلاعیه‎ای به نقل از «جیمز دابینز» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان اعلام کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید همکاری با کمیسیون‎های انتخاباتی این کشور را آغاز کنند.
 
بر اساس این اطلاعیه، دابینز با رئیس جمهور و معاونان وی، وزرای کشور و دفاع و رئیس کمیسیون مستقل انتخابات این کشور نیز دیدار کرده است.
 
این منبع در ادامه آورده است: آمریکا از انتخابات شفاف افغانستان حمایت کرده و از کمیسیون‎های انتخاباتی این کشور می‎خواهد شمارش آرا و رسیدگی به شکایت‎ها را به صورت شفاف و عادلانه انجام دهند.
 
نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در پایان این اطلاعیه از حضور گسترده مردم این کشور در دو دور انتخابات ریاست جمهوری این کشور استقبال کرده است.
 
دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 16 فروردین و دور دوم این روند بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» 2 کاندیدای پیشتاز دور اول در 24 خردادماه برگزار شد.
 
پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، عبدالله عبدالله، کمیسیون‎های انتخاباتی و رقیب خود را متهم به انجام تقلب‎های گسترده کرد و رابطه خود را با کمیسیون‎های انتخاباتی این کشور به حالت تعلیق درآورد.
 
احمدزی نیز عبدالله را متهم به انجام تقلب کرده و شکایت‎های بیشتری نسبت به وی در کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی این کشور ثبت کرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار