گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد که بار مالی ناشی از استعمال سیگار بردوش مردم و دولت‌ها سنگینی کرده و اقتصاد کشورها ر با مشکل مواجه کرده است.

سیامک رستگاری استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  تصریح کرد: بر اساس برآوردها تعداد افراد سیگاری در جهان بیش از 1.3 میلیارد نفر است که این میزان در حال افزایش بوده و ممکن است در چند سال آینده به حدود 1.8 میلیارد نفر برسد.

وی گفت: سالانه میلیاردها دلار در جهان صرف عوارض ناشی از مصرف سیگار می‌شود و میلیون‌ها نفر نیز به دلیل بیماری‌های ناشی از  این عامل خطر، جان خود را از دست می‌دهند.

رستگاری افزود: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که بار مالی ناشی از استعمال سیگار بردوش مردم و نهادها سنگینی کرده و اقتصاد کشورها را با مشکل مواجه کرده است.

وی یادآور شد: واقعیت این است که برخی از کشورها نمی‌توانند بودجه زیادی را صرف درمان بیماری‌های مزمن و غیر واگیر نظیر سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی کنند که در این صورت پیشگیری اهمیت بیشتری می‌یابد.

رستگاری با اشاره به راههای پیشگیری از بیماری‌های مزمن، خاطرنشان کرد: به طور قطع پرهیز از استعمال دخانیات به ویژه سیگار، یکی از مهمترین راههای پیشگیری از بیماری‌های مزمن و کاهش اثرات جانی و مالی این بیماری‌ها است. 


انتهاي پيام /

برچسب ها: سیگار ، سرطان ، اقتصاد ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار