علاوه بر مدیریت شهری، دولت نیز در حوزه‌های مختلف همچون تأمین بودجه، نوسازی بافت‌های فرسوده، رفع حاشیه نشینی و به ویژه موضوع ارتقاء و بهبود محیط زیست و رفع آلودگی هوا تکالیفی را بر عهده دارد.

 
به گزارش   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران،مهندس محمد حقّانی افزود: مدیریت شهری و دولت به منظور رسیدن به وضعیت بهتری برای شهر تهران در حال تلاش هستند و همکاری‌ها باید از رقابت های کاهنده به هم‌افزایی‌های سازنده تبدیل شود، چرا که هر گونه سوء تفاهم و عدم تفاهم میان مسئولان، زندگی شخصی و عمومی شهروندان را در معرض آسیب‌هایی همچون آلودگی هوا قرار می‌دهد.
 
وی با اعلام این که باغات و فضاهای سبز شهری، فرصتی برای احیای حیات مدنی و زندگی اجتماعی شهروندان است، تأکید کرد: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه تعامل پایدار دولت با مدیریت شهری، لازم است تمامی سازمان‌ها و ارگان های مرتبط در زمینه آلودگی هوای تهران همسو و هماهنگ عمل کنند و از انجام موازی کاری منجر به تقابل، بپرهیزند.
 
رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که شورای شهر باعث پیوند نزدیک‌تر شهرداری تهران و دولت شده، اظهار کرد: اگر روزی از منظر کارشناسانه، اثرات سوء تقابل میان دستگاه‌های اجرایی و عدم هماهنگی میان آن‌ها بر شهروندان مورد بررسی قرار گیرد، آن‌گاه می‌توان به ارزش تعامل کنونی میان مدیریت شهری و دولت پی ‌برد.
 
مهندس حقّانی با بیان این که منظور از تعامل، هم هدف بودن بر سر منافع مردم است، تصریح کرد: دولت و شهرداری تهران باید در زمینه مطالبات شهروندان از جمله تأمین هوای پاک، گسترش فضای سبز، توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و بازسازی ناوگان حمل و نقل شهری که زمینه‌ساز رفع آلودگی هواست، با یکدیگر همسو و هماهنگ عمل کنند.
 
وی در پایان با تأکید بر این که مهم‌ترین نیاز امروز شهر تهران به عنوان یکی از مهم‌ترین کلان شهرهای خاورمیانه، توسعه زیربنایی حمل و نقل عمومی است، خاطرنشان کرد: امکان استفاده از ناوگان حمل و نقل شهری پاک و توسعه یافته با صرف کمترین هزینه و وقت، جزء حقوق مسلم شهروندان تهران است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، آلودگی ، ناوگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار