2 هزار و 730 دستگاه کامیون از خراسان جنوبی به کشور افغانستان ترانزیت شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: طی سه ماه نخست امسال دو هزار و 730 دستگاه کامیون به کشور افغانستان ترانزیت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 72 درصد رشد داشته است.

خاشی افزود: این کامیون حامل مشتقات نفتی به وزن 68 میلیون و 50 هزار و 481 کیلوگرم بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد کامیون 68 درصد و از نظر وزن 73 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی سه ماه نخست سال جاری به پنج هزار و 705 مسافر ورودی شهر بیرجند خدمات و تشریفات گمرکی ارائه شده یادآور شد: همچنین در این مدت به شش هزار و 91 مسافر خروجی نیز خدمات ارائه شده است.

خاشی افزود: خدمات ارائه شده در فرودگاه بیرجند نسبت به مدت مشابه سال گذشته به مسافر ورودی 55 درصد و مسافر خروجی 49 درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تعداد چهار فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش 65 هزار و 706 دلار و به وزن 147 هزار و 830 کیلوگرم تشکیل شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی همچنین یادآور شد: این اظهارنامه ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه 64 درصد و از نظر ارزش 63 درصد کاهش را نشان می دهد که تخم اسپند، شاهدانه و احشام از جمله اقلام وارداتی هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.