العراقیه گفت: همه نگاه‌ها به برگزاری نخستین جلسه مجلس جدید عراق در روز سه شنبه دوخته شده است که در آن باید نامزدان نخست وزیری، ریاست جمهوری و ریاست مجلس معرفی شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، همه نگاه‌ها به برگزاری نخستین جلسه مجلس جدید عراق در روز سه شنبه دوخته شده است که در آن باید نامزدان نخست وزیری، ریاست جمهوری و ریاست مجلس معرفی شوند. 

شخصیت‌های سیاسی از اعضای مجلس جدید عراق می‌خواهند به زمان تعیین شده در قانون اساسی برای برگزاری نخستین جلسه پارلمان پایبند باشند. بعضی از محافل سیاسی عراق خواستار اخراج همه نمایندگانی شدند که در این جلسه شرکت نخواهند کرد. 

خبرنگار شبکه العراقیه گفت: اعضای مجلس در جلسه فردا باید در مراسم سوگند قانون اساسی شرکت کنند تا بتوانند رئیس پارلمان را انتخاب کنند و رئیس پارلمان هم نامزد نخست وزیری را اعلام کند. اختلافات بین فراکسیون‌های سیاسی نباید باعث تاخیر در برگزاری این جلسه مجلس شود. 

عباس البیاتی نماینده ائتلاف دولت قانون گفت: باید به چارچوب‌های زمانی تعیین شده در قانون اساسی پایبند باشیم و با حضور در این جلسه به پیشبرد روند سیاسی کمک کنیم. نباید به بهانه اختلافات، انتخاب رئیس جمهور، رئیس مجلس و نخست وزیر به تاخیر بیفتد. عراق در مرحله خطرناکی قرار دارد و فراکسیون‌ها باید به سرعت به توافق برسند. نمایندگان جدید نباید تجربه مجلس قبلی را تکرار کنند. 

در ادامه این گزارش آمده است: شخصیت‌های سیاسی از اعلام شرکت نکردن بعضی فراکسیون‌ها در نخستین جلسه پارلمان ابراز شگفتی کردند. به ویژه که عراق در زمینه‌های امنیتی و سیاسی در شرایط فوق العاده ای قرار دارد. 

محمد الطائی عضو ائتلاف شهروند به العراقیه گفت: شرکت نکردن در نخستین جلسه مجلس عراق دهن کجی به آرای مردم است. حضور در این جلسه و سوگند قانون اساسی تکمیل کردن روند قانونی است. 

ستار الغانم عضو ائتلاف دولت قانون به العراقیه گفت: امکان جایگزینی هر نماینده ای که در جلسه مجلس شرکت نکند، وجود دارد. بدون شک روند دموکراتیک در عراق بدون حضور این افراد هم ادامه خواهد داشت. عده ای تلاش می کنند برگزاری نخستین جلسه پارلمان عراق را به تاخیر بیندازند. جلسه اول باید در زمان تعیین شده برگزار شود.

انتهای پیام/







برچسب ها: بین الملل ، عراق ، مجلس ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار