تهیه کننده مستند تقدیر شده «مرزنشینان» گفت: این مجموعه در ستایش مرزنشینان صبور و صلح جوی ایران است، انسان های سرو قامت که در جریان 8 سال دفاع مقدس رخدادهای مهمی را رقم زدند و سبب سرفرازی ایران شدند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه دو، مصطفی کرمی گفت: مستند تقدیر شده "مرزنشینان" این مجموعه در ستایش مرزنشینان صبور و صلح جوی ایران ساخته شده، انسان های سرو قامت که در جریان 8 سال دفاع مقدس رخدادهای مهمی را رقم زدند و سبب سرفرازی ایران شدند.
 
این مجموعه سال 92 به سفارش گروه مستند شبکه دو در 7 قسمت 25 دقیقه ای تولید و پخش شد.
 
وی افزود: مستند –بازسازی «مرزنشینان» بر اساس یک دغدغه شخصی ساخته شد، متاسفانه ما در آثار دفاع مقدسی جبهه و جنگ را فقط در خط مقدم می بینیم، فارغ از اینکه انسان های بزرگی در این برهه از تاریخ معاصر ایران حضور داشتند که اتفاق های مهمی را پشت خط های مقدم جبهه رقم زدند و سبب سربلندی این مرزو بوم شدند.   
 
این تهیه کننده و کارگردان گفت: در این مستند به سراغ مرزنشینان رفتم، انسان های صبور، مردمی صلح جو و خردمند که در جریان تجاوز رژیم بعث صدام ، علی رغم مشکلات بسیار، جان برکف به دفاع از میهنشان برخاستند و پس از جنگ نیز در خانه های ویران شده خود ماندند تا زندگی در مرزهای ایران سرفراز، ادامه پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: «مرزنشینان» نیم نگاهی به افرادی دارد که فرزندان خود را برای دفاع از ارزش های ملی و مذهبی به جبهه های جنگ فرستادند و 8 سال ایثارگری کردند.
 
به گفته مصطفی کرمی این مستند براساس خاطرات واقعی مردم مهران ساخته شده و بخشی از اتفاقاتی که در جریان هشت سال دفاع مقدس بر مردم مظلوم مهران رفته است را به تصویر می کشد، شهروندانی که در جریان هشت سال دفاع مقدس زندگی‌شان با فراز و فرود بسیاری همراه بوده است.
 
وی گفت: این مستند به دنبال کشف واقعیت است، بنابراین بازسازی وقایع تاریخی آن با حساسیت بسیار و با استفاده از  حضور نابازیگرانی که 85 درصد آن‌ها مردم بومی همین شهر مرزی هستند، صورت گرفته است.
 
کرمی با بیان این که فتح الباب مستند "مرزنشینان" شروع جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم بعث صدام است، افزود: این مستند با خبر خوش آزادسازی شهر مهران توسط رزمندگان و مردم غیور این شهر مرزی به پایان می رسد.
 
وی تصریح کرد: لوکیشن این مستند در روستای "چنگوله "شهر مهران قرار دارد و در ساخت آن از گویش بومی، لباس های محلی و موسیقی محلی این مردم بهره برده ایم.
 
از عوامل اين مستند مي توان به مهدي رادپور، راهيل طاهري بنكدار (دستياران كارگردان)، رضا رشيدي فرد (تصويربردار)، ايرج نوروزي (صدابردار)، عرفان نوايي (تدوين)، پيمان الياسي و مجتبي اكبري ( آهنگساز)، رها فاضلي (تنظيم، ميكس و مسترينگ)، ميلاد مرادپور، فريد قاسم زاده ( خوانندگان)، قربان شيرزادي، جهانبخش يعقوبي (شاعر) اشاره كرد.
 
مراسم قدرداني از برنامه سازان رسانه ملي با موضوع بسيج در سال 92، 7 تیر با حضور سردار محمدرضا نقدي رئيس بسيج مستضعفين، حجت الاسلام موسوي مقدم قائم مقام سازمان صداوسيما، علي اصغر جعفري رئيس بسيج صداوسيما و مديران شبکه هاي راديويي و تلويزيوني، برنامه سازان و اهالي رسانه برگزار شد.
 
در این مراسم قائم مقام سازمان صداوسيما از مدیر شبکه دو و عوامل برنامه ساز «بوی باران»، «مرزنشینان» و «مسابقه» آثار تولید شده در این شبکه قدردانی کرد.  
 
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار