وزیر خارجه آمریکا در گفتگوی اختصاصی با تلویزیون چین اذعان کرد حمله به عراق اشتباهی بزرگ بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، جان کری در این گفتگو تاکید کرد جنگ سال 2003 که آمریکا در عراق راه انداخت اشتباهی بزرگ بود. 

او همچنین تاکید کرد چهار تیم از نیروهای ویژه آمریکایی به عراق رفته اند تا مشاوره و مساعدت به دولت عراق بدهند و آمریکا هیچ برنامه بیشتری برای مداخله نظامی یا حمله هوایی علیه داعش یا دیگر ستیزه جویان ندارد. 

جان کری گفت بله، حمله آمریکا به عراق در سال 2003 اشتباهی بزرگ بود و ما هنوز درگیر بسیار از مشکلاتی هستیم که با آن ارتباط دارد و حتی امروز هم وجود دارد. هم اکنون ابر بزرگی از مشکلات بر منطقه سایه افکنده است که نتیجه آن تصمیم است. تصمیم اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا این بود که این وضع را تغییر دهیم به همین علت او تصمیم گرفت نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند. ما هم اکنون بسیار تلاش می کنیم تا خود عراقی را تقویت کنیم و به آنها قدرت دهیم زیرا آنها خودشان باید تصمیم بگیرند. عراقیها باید تصمیم بگیرند که چه دولتی داشته باشند. لازم است تا در عراق دولت وحدت  که مردم را نمایندگی کند و مردم را با یکدیگر متحد کند، وجود داشته باشد. چنین دولتی باید از طریق اصلاحات از جمله در روابطش با کردها و سنیها  مشکلات را حل کند. همه و همچنین شیعیان  باید احساس کنند که خواسته هایشان از طریق دولت و ساختارهای دولتی تامین می شود. ما امیدواریم چنین اتفاق بیفتد و خود عراقیها این مسئله را محقق کنند و این کار را با تصمیماتی که در روزهای آینده می گیرند، انجام دهند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار