به گزارش
حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبري دومين جشنواره بينالمللي فیلم ویدئویی تهران (یاس)؛ علیرضا رئیسیان درباره لزوم برگزاری این جشنواره گفت: فیلمهای ویدئویی از اهمیت زیادی برخوردارند و باید نگاه مستقلي به آن داشت.
وی افزود: شناسایی استعدادهای جدید از مزایای مثبت جشنواره فیلمهای ویدئویی تهران (یاس) است زیرا به واسطه رقابتی که ایجاد میکند به نوعی موجب تجربهاندوزی فیلمسازان جوان میشود و همین استعدادها هستند که بعدها در جشنواره فیلم فجر به عنوان فیلم اولی حضور پیدا میکنند.
کارگردان «چهل سالگی» با بیان اینکه جشنواره فیلمهای ویدئویی تهران (یاس) میتواند تبدیل به جشنواره مهمی در کشور شود، گفت: این جشنواره باید در انتخاب آثار در بخش رقابتی دقت زیادی داشته باشد تا آثاری مورد داوری قرار گیرند که همسو با اهداف و سیاستهای جشنواره باشد.
نمایش خانگی بازوی کمکی برای سینما باشد رئیسیان با بیان اینکه به نظر میرسد این جشنواره در دوره اول تا حدودی از اهداف خود دور بود، گفت: در این دوره مدیران و مسئولان جشنواره باید ساز و کار مناسبي ارائه دهند و هدف را بر حمایت از آثار بگذارند.
وی با بیان اینکه فیلمهای نمایش خانگی باید خاص و تجربیتر باشند، گفت: با توجه به اینکه قرار است نمایش خانگی بازوی کمکی برای سینما باشد، باید محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار باشند زیرا در این صورت مخاطب ما دیگر سراغ سریالهای ماهواره نمیرود.
کارگردان «ایستگاه متروک» همچنین خاطرنشان کرد: تخصص بیشتر کارگردانانها در دنیا ساخت فیلمهای ویدئویی است و ما هم باید در این زمینه به بلوغ برسیم ضمن اینکه با این کار به تلویزیون یاد میدهیم که با آن همه سرمایه نبايد تله فیلمهایش از کیفیت نازلی برخوردار باشد.
جشنواره (یاس) محل شناسايي استعدادها رئیسیان با بیان اینکه جشنواره فیلمهای ویدئویی تهران (یاس) در واقع استعدادها را شناسایی میکند، گفت: در این جشنواره استعدادهای نوظهور میتوانند با ساخت فیلمهای ویدئویی تجربیات تازهای را کسب کنند؛ ضمن اینکه جشنواره میل به رقابت را در آنها بیشتر میکند و باعث پیشرفت آنها میشود.
وی با اشاره به معضل کپی الواح فشرده در کشور نیز گفت: سال گذشته بنده و تعدادی از فیلمسازان دیگر پیشنهاد دادیم تا به این وضعیت رسیدگی شود. بحث سوء استفاده از موقعیت نمایش خانگی مدتها است که پیش آمده و باید به سرعت به آن رسیدگی شود زیرا این امر به بخش فرهنگ و مخصوصا سینما لطمه جبرانناپذیری را وارد میکند.
کارگردان «ریحانه» درباره داوریهای جشنواره نیز گفت: داوران جشنواره فیلمهای ویدئویی تهران (یاس) باید کسانی باشند که از فرهنگ شناخت کافی داشته باشند و از منظر منصفانه و کارشناسی به اهداف بنگرند. باید در داوریها به اهداف جشنواره توجه زیادی داشت تا نتایج بهتری حاصل شود و به نوعی به این جشنواره جناحی نگاه نشود.
انتهای پیام/ اس