نخستین كلينيك پيشگيری و ارتقای سلامت کشور ويژه بيماران بستری در بيمارستان نمازی شيراز با حضور رئيس دانشگاه علوم پزشكی شیراز و رئیس و مدیر بیمارستان نمازی و اساتيد پزشكی اجتماعی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا، دکتر محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اين مراسم ضمن تاكيد بر پيشگيری، آموزش و غربالگری بيماران قبل از ترخيص از نظر عوامل خطرآفرين، گفت: اين روش موجب كاهش تعداد مراجعات مجدد بيماران جهت درمان می‌شود.

دكتر مهرداد عسكريان، رئيس نخستین كلينيك پيشگيري و ارتقاء سلامت نیز در این خصوص، بیان کرد: معاينات دوره‌ای پرسنل، ارتقاء ايمنی و جلوگيری از بروز خطا و خطر در بيماران بستری، فرمولاسيون و كاهش مخاطره عوامل قابل كنترل در بيماری‌های مزمن نظير ديابت، چاقی، سكته‌های مغزی و اعتياد به سيگار و ساير دخانيات در اين كلينيك انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به مولفه‌های اجتماعی سلامت و در راستای اين هدف كه پيشگيری بر درمان مقدم است، بيماران با عوامل زمينه‌ای فوق آشنا، آموزش و كنترل می‌شوند، در اين كلينيك بيماران توسط كارشناسان بهداشت محيط، بهداشت حرفه‌ای، تغذيه و پرستاری و اساتيد گروه پزشكی اجتماعی و دانشجويان پزشكی معاينه و اقدامات آموزشی پيشگيرانه براي آنان تشريح و پيگيری درمان آنان حتي پس از ترخيص صورت می‌پذيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.