افزایش 100 جایگاه CNG تا پایان سالجاری، ورود 5 درصد سوخت بیودیزل در سبد حمایتی کشور و عزم جدی مسولان برای توسعه میادین مشترک از جمله مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  صنایع  نفت و گاز یکی از کلیدی ترین  صنعت در عرصه اقتصاد کشور است. این صنعت در بخش های مختلف پتروشیمی، گاز، پالایش و پخش توانسته جایگاه ارزشمندی را در اقتصادی کشور کسب کند.

رئیس سندیکای جایگاهداران سوخت کشور گفت: از 2 میلیارد و 260 میلیون لیتر سهمیه بنزین 400 تومانی حدود یک میلیارد و 800 میلیون لیتر بنزین در کارت سوخت‌ها باقی مانده است و این سهمیه تا زمان ابلاغیه از سوی هیئت دولت به قوت خود باقی است.

بهاي نفت در بازار معاملات آسيا امروز پنجشنبه همزمان با انتشار گزارش هايي درباره احتمال آغاز صادرات نفت خام ليبي و کاهش نگراني ها درباره بحران امنيتي در عراق ، با کاهش همراه بود .

سکوی نفتی یک سازه‌ عظیم همراه با امکانات حفر چاه نفت، استخراج نفت و فرآوری آن است و این سکوهای نفت می‌توانند به صورت ثابت در بستر دریا یا به صورت یک جزیره مصنوعی و یا این که به صورت شناور در آب باشند.

نماینده مدیریت پژوهش و فناوری شركت ملی پالایش و پخش از حمایت همه جانبه از تولید سوخت گیاهی خبر داد و گفت: استفاده فراگیر از این سوخت نیازمند تصمیم های كلان برای تامین ما به التفاوت گازوئيل با بيو سوخت در قالب يارانه سوختي است.

عضو هيئت علمی پژوهشگاه صنعت نفت با بيان اينكه اجرايی شدن طرح توليد سوخت گياهی نيازمند كمك دولت‏، اختصاص يارانه و همياری و همفكری همه‌جانبه دارد، گفت: پيش بينی می‌شود در آينده‏‌ای نه چندان دور سوخت‏‌های گياهی جايگزين كاملی برای سوخت‏‌های فسيلی تبدیل شوند.

مدير طرح احداث جايگاه‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ايران گفت: شمار جايگاه‌های عرضه گاز طبيعی فشرده (سی‌ان‌جی) تا پايان امسال به بيش از 2300 باب افزايش می‌يابد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مسولان وزارت نفت و کمیسیون انرژی بایستی عزم خود را در توسعه میادین مشترک جزم کنند تا بتوانیم به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم، در غیر این صورت اگر مسایل حوزه نفت را به سمت فضای سیاسی حرکت دهیم موفق نخواهیم بود.

پنجمین دوره همایش بین المللی خودرو، CNG و سوخت های جایگزین با هدف توسعه زیرساخت‌های استفاده از سوخت‌های جایگزین در کشور به مدت دو روز در مرکز همایش های بین المللی هتل المپیک تهران برگزار می شود.

در حالی که مناقشه اوکراين هنوز حل نشده است، شرکت "گازپروم" روسيه بی‌اعتنا به اين مسائل پيوسته بر صادرات خود می‌افزايد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: از اواسط تیرماه سال جاری 10 میلیون لیتر بنزین یورو 4 مطابق با استاندارهای جهانی وارد کشور می‌شود و زمانی به مصرف خواهد رسید که مورد تایید سازمان ملی استاندارد قرار گیرد.

شمس، از پیشرفت 78 درصدی طرح توسعه میدان مشترک فاز 19 پارس جنوبي خبر داد و گفت: اميدواريم حفاري سكوي B این فاز تا پايان امسال تكميل شود.

معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی گاز گفت: بسته های سرمایه گذاری صنعت گاز ایران در مسکو معرفی و با استقبال سرمایه گذاران خارجی مواجه شد به طوری که سرمایه گذاران روسیه، بانک ها، پیمانکاران برای حضور در قسمت های مختلف سرمایه گذاری در ایران، اعلام آمادگی کردند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: از انجا که مجلس شورای اسلامی حکم دستگاه نظارتی را دارد باید در این زمینه ورود پیدا کند تا ابهامات موجود در کیفیت بنزین را برطرف سازد.

شرکت بريتيش پتروليوم در تازه ترين تخمين خود از ذخاير نفت خام جهان از افزایش این ذخایر خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار