داشتن رژیم غذایی فاقد امگا3 به ویژه در دوران بارداری می‌تواند احتمال ابتلا به افسردگی کودک در دوران بزرگسالی را افزایش دهد.

رامین تبریزی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اسیدهای چرب امگا3 تنها از طریق موادغذایی جذب بدن می‌شود و بدن قادر به سنتز آن نیست این اسیدهای چرب به وفور در ماهی‌های چرب مثل ماهی‌های آزاد وجود دارد. کمبود امگا3 به اختلالات رفتاری افسردگی و رفتارهای عصبی منجر می‌شود. 

وی افزود: داشتن رژیم غذایی فاقد امگا3 به ویژه در دوران بارداری می‌تواند احتمال ابتلا به افسردگی کودک در دوران بزرگسالی را افزایش دهد. کمبود امگا3 در مغز می‌تواند بر تبادل اطلاعات عصبی جنین در بدن مادر تأثیر گذاشته و سبب ابتلای او در دوران بلوغ به افسردگی شود. 

تبریزی تصریح کرد: اسیدهای چرب اصلی لیپیدهایی هستند که بدن نمی‌تواند آن را تولید کند. این اسیدها از طریق تغذیه به بدن می‌رسد. تعادل بین اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 برای کارکرد مغز ضروری است. 

وی در پایان اظهار داشت: کمبود امگا3 در موادغذایی می‌تواند بر کورتکس پیشانی که منطقه کنترل احساسات است تأثیر گذاشته و سبب غیرفعال شدن گیرنده‌هایی که در تبادلات عصبی نقش اساسی دارند، ایفا کند. 

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار