مدیر تعاون روستایی استان قزوین، خرید تضمینی گندم و تحویل آن به مراکز خرید را مانع از تضییع حقوق کشاورزان می شود، گفت: کشاورزان گندم گار نگران فروش محصول خود نباشند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
ˈناطق معین الدین افزود: بهای خرید گندم های خریداری شده از کشاورزان به صورت کامل به در اسرع وقت به آنها پرداخت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر کشاورزان گندم خود را به مراکز دولتی تحویل دهند، واسطه ها حذف شده و دیگر حقوق آنها تضییع نخواهد شد، اظهارداشت: خرید تضمینی محصول گندم به ازای هر کیلوگرم گندم 10هزارو 500 ریال می باشد، این در حالی است که در صورت مرغوبیت بالای محصول، با قیمت بالاتر خریداری خواهد شد.

معین الدین خاطرنشان کرد: محصول گندم تولیدی کشاورزان توسط اتحادیه های تعاونی و مراکز خرید تعاون روستایی استان خریداری می شود که در سال جاری 30 مرکز خرید گندم اصلی و فرعی با ظرفیت بیش از 250 هزار تن در استان قزوین در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزایش کیفیت محصولات تولیدی و حمایت از تولید کننده بخش کشاورزی و مصرف کننده را از جمله مزایای خرید تضمینی و توافقی گندم عنوان کرد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین در پایان تصریح کرد: امسال به علت افزایش مراکز خرید و بالا بودن سرعت تخلیه نسبت به سال گذشته، گندم با کیفیت بالاتری خریداری شده و هیچگونه مشکلی در زمان خرید وجود نداشته و خرید به خوبی انجام می شود.

استان قزوین دارای 142 شرکت تعاونی و اتحادیه است و از این تعداد 11 تعاونی تولید، 48 تعاونی روستایی، شش تعاونی زنان روستایی، شش نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستانی و استانی، چهار اتحادیه تعاون روستایی شهرستانی و استانی، دو اتحادیه تعاونی کشاورزی استانی، 65 تعاونی کشاورزی فعال است که بیش از 60 هزار نفر عضو شرکتها و اتحادیه هستند.

164 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان قزوین زیر کشت محصول گندم است که حدود 91 هزار هکتار گندم دیم و73 هزار هکتار گندم آبی است/س
برچسب ها: کشاورزان ، گندم ، قزوینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.