اجرای طرح CBR می تواند گامی موثر در مسیر توانمندسازی معلولین افغان بردارد.

 یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  گفت:  از سال 2007 میلادی تاکنون تفاهم نامه های  همه جانبه به صورت سالانه با کمیسار بای عالی پناهندگان سازمان  ملل و اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی منعقد گردید که طبق آن از شناسایی  تا ارائه خدمات تخصصی به اتباع افغانی جزو وظایف بهزیستی قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: با اجرایی شدن طرح CBR در 8 استان، خراسان رضوی، یزد، کرمان، قم، فارس، تهران، اصفهان، سیستان بلوچستان بالغ بر 3100 معلول افغانی تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار گرفتند.
 
سخنگویی تصریح کرد: در این طرح اتباع افغانی خدماتی را نظیر تشخیص نوع و شدن معلولیت، آموزش توانبخشی، ارجاع به  خدمات توانبخشی( فیزیوتراپی، گفتار درمانی) ارائه وسایل کمک توانبخشی و... دریافت می کنند.
 
 
وی افزود: خارج از این تفاهم نامه سازمان بهزیستی خدمات تخصصی و حمایتی  خود را به اتباع خارجی به خصوص اتباع افغانی ارائه می کند که در سال جاری مقرر شد تا 300 معلول تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار گیرند که امیدواریم بتوانیم این رقم را به 760 نفر برسانیم .
 
سخنگویی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این طرح این است که عزیزان معلول افغانی بتوانند در مسیر توانمندسازی قدم برداشته تا در صورت برگشت به کشور خود استقلالشان را بدست آورند.
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار