معاون توسعه و نظارت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان مرکزی در بحث کمیته قرآنی یکی از فعال‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، محمدانجم‌شعاع اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی در اراک اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل شورای عالی انقلاب فرهنگی از این پس مسئولیت امور قرآنی استان‌ها با عنوان شورای توسعه فرهنگ قرآنی در زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی پیگیری می‌شود.

معاون توسعه و نظارت شورای هماهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولیت این شورا با نماینده ولی فقیه در استان‌ها است و نائب رئیسی آن را نیز استاندار بر عهده دارد.

‌انجم‌شعاع با بیان اینکه مسئولیت توسعه امور قرآنی کشور بر عهده سه وزیر گذاشته شده، گفت: مسئولیت آموزش عمومی قرآن بر عهده وزیر آموزش و پرورش و در استان‌ها با مسئولیت مدیرکل آموزش و پرورش، مسئولیت تبلیغی و ترویجی بر عهده وزیر ارشاد و در استان‌ها مدیرکل ارشاد و مسئولیت آموزش و پژوهش بر عهده وزیر آموزش عالی و در استان‌ها بر عهده دانشگاه‌ ارشد استان‌ها است.

به گفته وی در بخش تخصیص اعتبارات نیز 49 درصد بودجه به آموزش عمومی، 39 درصد به تبلیغی و ترویجی و 12 درصد به آموزش و پژوهش اختصاص یافته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.