رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مجوز نهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با محوریت خراسان شمالی صادر شد.

به گزارش خبر نگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، یحیی نیکدل افزود: با پیگیری های رئیس اتاق بازرگانی و رئیس اداره توسعه صادرات و تجارت الکترونیکی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صدورمجوز نهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد ترکمنستان دراسفندماه سال جاری اخذ شد

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه در افزایش روابط و توسعه صادرات کشور به ترکمنستان و همچنین رونق اقتصادی واحدهای مشارکت کننده در این نمایشگاه تاثیر گذاراست.

نیکدل تصریح کرد: روابط تجاری استان با کشور ترکمنستان و همچنین وجود مشترکات فرهنگی و قومی و زبانی بین مردم کشور ترکمنستان و اقوام ترکمن خراسان شمالی وهمچنین تلاش های مدیران بخش خصوصی و دولتی سبب اخذ این مجوز شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: کشور ترکمنستان از جمله کشورهای در حال توسعه است که قابلیت و فرصت های بسیار برای سرمایه گذاری دارد و برگزاری این نمایشگاه ها می تواند کمک بسیار موثری به تجار ایرانی در زمینه صدور تولیدات و خدمات فنی و مهندسی کند.

نیکدل با اشاره به زمینه‌های مساعد گسترش صادرات به کشور ترکمنستان، ظرفیت‌های صادرات کالا و خدمات فنی ومهندسی به این کشورآسیایی راعنوان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به حضورخوب تجار و بازرگانان کشور در ترکمنستان و همچنین صادرات کالاهای با کیفیت خوب و قیمت مناسب کالاهای ایرانی نسبت به بسیاری از رقبا در بازار کشور ترکمنستان وضعیت مناسبی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید از این مزیت بهره کافی را برده و حجم مبادلات بازرگانی ایران و ترکمنستان را افزایش دهیم.

وی اظهارداشت: سعی مجموعه اتاق بازرگانی استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی و شرکت مجری برگزار کننده بر این است تا روند رو به رشد حضور ایرانیان در نمایشگاه اخصاصی جمهوری اسلامی ایران درعشق آباد ترکمنستان را توسعه دهیم‌.

نیکدل گفت: در این نمایشگاه شرکت و واحد های تولیدی و صادرات گرا می توانند محصولات خود در بخش های مختلف از جمله مصالح و مواد ساختمانی، پتروشیمی، لوازم خانگی، صنایع غذایی، ماشین آلات، مواد آرایشی و بهداشتی، صنعت و معدن، صنعت حمل و نقل، کشاورزی، دامپروری، آبزیان و بسیاری از گروه های تولیدی عرضه کنند/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.