گزارش جدید "بی بی سی " پرده از طرحی سری بر می دارد که طبق آن ارتش انگلیس با استفاده از 100 هزار شورشی سوری براندازی حکومت بشار اسد را در دستور کار خود قرار داده بود .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه ؛ شبکه بی بی سی گزارش داد ارتش انگلیس طرحی محرمانه را در دستور کار داشته که بر اساس آن بیش از 100 هزار شورشی سوری آموزش نظامی دیده و به انواع تسلیحات جنگی مجهز شوند تا از این طریق با نیروهای دولت "بشار اسد" مبارزه کنند . 

بر اساس این افشاگری ،‌ این طرح دو سال پیش توسط ژنرال " سر دیوید ریچاردز "‌ رییس ستاد دفاع در ارتش انگلیس ارائه شده بود .  این طرح در همان زمان بعنوان طرحی بسیار خطرناک شناخته شده و از سوی مقامات دولتی و پارلمانی این کشور رد شده است . 

طرح محرمانه پیشنهادی " ژنرال ریچاردز"‌ دو سال پیش به ائتلاف بین المللی برای رای گیری فرستاده شد که در آن آمده بود : به تعداد 100 هزار تن از تروریست های به اصطلاح " متوسط " در پایگاه هایی در ترکیه و اردن آموزش های نظامی و تجهیزات جنگی داده شود . این طرح پس از یک سال با مخالفت این ائتلاف مواجه و برای وی ( ریچادرز )‌ پس فرستاده شد . 

وب سایت بی بی سی همچنین نوشت :‌این طرح بسیار مختصر ارائه شد :‌ تجهیز و آموزش شورشیان سوری و حمله ای یکباره و شوک آور که افراد آموزش دیده را قادر سازد که نیروهای ارتش "‌بشار اسد " را شکست دهند . 

بر اساس این طرح افراد آموزش دیده توسط ارتش انگلیس در حالی به خاک سوریه حمله می کنند که غرب و هم پیمانان منطقه ای آن از طریق پوشش هوایی یورش آنان را مورد حمایت قرار می دهند . یورشی "‌شوک آور و یک باره " همانند الگوی تجاوزی که در سال 2003 به عراق انجام گرفت . 

گفتنی است هنوز وزارت دفاع انگلیس درباره این افشاگری اظهارنظر نکرده است . 

شایان ذکر است که ایالات متحده ، متحد شماره یک انگلیس رد این طرح را جبران نموده است . اوباما تنها در یک ماه گذشته مبلغ 500 میلیون دلار را برای تجهیز و آموزش تروریست های حاضر در سوریه به تصویب کنگره درآورده است . 



انتهای پیام /
برچسب ها: سوریه ، ارتش ، مردم ، دولت ، اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار