عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای در این کشور اخیرا نگران چیزهای خاصی شدند مانند دیده نشدن چند شبکه غیراخلاقی و مستهجن ماهواره‌ای و هر کسی را که کوک مخالف بزند، جدید الاسلام می‌دانند، بماند که مواضع این آقایان در گذشته درباره ماهواره چه بوده که ما به چرخش 180 درجه آنان عادت کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه 15 تیر با اشاره به جمله "ژنرال‌ها آمدند و گروه‌بان‌ها باید بروند" که از سوی یکی از وزرا در اولین روزهای شروع کارش گفته بود گفت: معنای این سخنان این است که ما ژنرال هستیم و دیگران گروه‌بان بمانند که لقب ژنرال یا هر لقب دیگری را باید سایرین به فرد بدهند نه این که آدم خود را ژنرال بداند.
 
وی ادامه داد: این عملکرد است که نشان می‌دهد با چه ژنرال‌هایی طرف هستیم که بر ما دولتمردی می‌کند ولی نکته مهم این است که این ژنرال‌ها برای جنگ‌های حوالی جنگ جهانی اول مناسب بودند و نه جنگ‌های معاصر و مدرن کنونی که نیاز به صبر و تسلط بر سلاح‌های مدرن دارد.
 
بذرپاش تاکید کرد: شاید ما "دلواپس" باشیم، ولی به نظر، شما هم فکر می‌کنید که "دل‌آرامید" بلکه با شیب ملایم دلواپسید، چراکه اگر دل آرام بودید، سری به صنعت هسته‌ای می‌زدید و با برخی دانشمندان هسته‌ای و فعالان آن صنعت صحبت می‌‌کردید تا متوجه شوید چه میزان دل‌آرامید.
 
بلکه با شیب ملایم دلواپسید، چراکه اگر دل آرام بودید، سری به صنعت هسته‌ای می‌زدید و با برخی دانشمندان هسته‌ای و فعالان آن صنعت صحبت می‌‌کردید تا متوجه شوید چه میزان دل‌آرامید. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930415000190#sthash.AcaXsOec.dpufبلکه با شیب ملایم دلواپسید، چراکه اگر دل آرام بودید، سری به صنعت هسته‌ای می‌زدید و با برخی دانشمندان هسته‌ای و فعالان آن صنعت صحبت می‌‌کردید تا متوجه شوید چه میزان دل‌آرامید.
عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: اگر دلآرایم بودید این میزان به منتقدین توهین نمی‌کردید و سخت نمی‌گرفتید و بی‌انصاف نبودید و هم چنین تا این میزان با دین مردم بازی سیاسی نمی‌کردید.
 
بذرپاش تصریح کرد: بین کسی که دل‌آرام است و کسی که نقش دل‌آرام را بازی می‌کند، تفاوت بسیار است. 

وی افزود: گفتیم که نگران امتیازهای بیش از اندازه شما در مرحله اول توافق‌نامه هستیم و جا دارد بخش اصلی امتیازها را برای وقتی که آن‌ها بخواهند بخش اصلی تحریم‌ها را بردارند، بگذاریم.
 
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس تاکید کرد: تندرو و افراطی خطابمان کردید گفتیم که نگران عائده کم در مرحله اول هستیم که این عایده چیزی شبیه شوخی بود دیدید که ریالی از پول به ایران وارد نشد و هیچ تاثیری بر اقتصاد نگذاشت ناراحت و بی‌منطق خطابمان کردید، گفتیم که نگران از دست دادن نقش ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی و کم رنگ شدن این نقش با مواضع سطح پایین شما هستیم.

وی ادامه داد: الان وضعیت را مشاهده می‌کنیم بی‌سواد و اندک خطابمان کردید و در زمان جنگ به رئیس‌جمهور، ایثارگران لقب بی‌عقل دادند و سپس عالم فهمید که ترازوی عقل هم ترازوی خاصی است و عاقل‌ترین افراد همان‌ها بودند که به پیام روح‌الله لبیک گفتند وگرنه سر ناموس و سرزمین باید با اجنبی مذاکره می‌کردیم.
 
بذرپاش با خطاب قرار دادن دولتی‌ها گفت: به شما پیشنهاد می‌کنم که کمی نگرانی‌ هم بد نیست زیرا توصیه شده و احتمال رسیدن به نتیجه را بیشتر می‌کند.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: عده‌ای در این کشور اخیرا نگران چیزهای خاصی شدند مانند دیده نشدن چند شبکه غیراخلاقی و مستهجن ماهواره‌ای و هر کسی را که در این راستا کوک مخالف را بزند جدید الاسلام می‌دانند، بماند که مواضع این آقایان در گذشته درباره ماهواره چه بوده که ما به چرخش 180 درجه آنان عادت کرده‌ایم.
 
بذرپاش تصریح کرد: ای کاش این افراد نگران پرداخت نشدن وام ازدواج به جوانان ایرانی هم بودند که ماه‌هاست که پرداخت نشده است.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس افزود: برخی در این کشور تا حرف از حجاب می‌شود برمی‌افروزند گویا بدنشان کهیر می‌زند انگار علاقه دارند که جامعه زودتر بی‌حجاب شود و فضا را سریع دو قطبی کرده و با دین مردم بازی سیاسی می‌کنند فارغ از این که قاعده برکت براین گونه رفتارها مترتب نیست.  
 
بذرپاش تاکید کرد: دلیل اصلی را می‌توان بر سر پوش گذاشتن بر مشکلات اقتصادی دانست ای کاش کمی هم جهت رفاه حال روزه داران ساعت کار را تغییر می‌دادید به لحاظ سیاسی هم اشتباه می‌کنید همان طور که خیلی‌ها اشتباه کردند.
 
بذرپاش افزود: رقابت سیاسی را به اصول دین مردم و انقلاب نکشانید که بد عاقبتی در انتظار این افراد است.
 
وی اضافه کرد: آزادسازی قیمت‌ها واژه‌ای است که اخیرا زیاد از مسئولین شنیده می‌شود رهاسازی قیمت‌ها به اسم آزادسازی آسان‌ترین روش اداره بازار است که برخی مسئولین دولتی آن را در پیش گرفته‌اند.

بذرپاش تاکید کرد: دولتی‌ها سعی می‌‌کنند با الفاظ زیبا آن را توجیه کنند فارغ از این که در علم اقتصاد متغیرهای متعددی برای آزادسازی قیمت‌ها دخیل است و باید آن را در نظر گرفت.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: موضوع اصلی این است که مردم بیگناه به ویژه اقشار حقوق بگیر ثابت و کارمندان و کارگران چه بلایی بر سرشان آمده است، مردم در اضطرابند و آن وقت معاون اول رئیس‌جمهور می‌گوید کنترل قیمت‌ها اصلا به قیافه این دولت نمی‌آید. مرتب آمار کاهش تورم می‌دهید به خیابان‌ها سر بزنید و ببینید مردم چه حسی نسبت به این آمارها دارند آیا این کاهش را احساس می‌کنند.  
 
بذرپاش تصریح کرد: خود دستگاه‌ها افزایش 30 تا 40 درصدی را ابلاغ می‌کنند بعد ما می‌گوییم تورم به زیر 15 درصد رسیده است از این پس به جای واژه تورم می‌توانیم بگوییم شیب ملایم.
 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: این شیب ملایم کارها می‌کند، سری به بازار خودرو، لبنیات و میوه و تره‌بار بزنید تا این واژه‌ها را بهتر درک کنید لااقل اگر کاری برای کل اقتصاد نمی‌کنید بازار را کنترل کنید.  
 
بذرپاش با تاکید براینکه وظیفه ما مجلسی‌ها فقط نطق و مصاحبه نیست گفت: باید از مکانیزم‌های نظارتی خود استفاده کنیم و از هوچی‌گری‌های سیاسی نترسیم زیرا ما در مقابل ملت و قانون اساسی مسئول هستیم و سوگند یاد کردیم تا آخرین روز به وظیفه خود عمل کنیم البته ما در هیئت‌رئیسه وظیفه سنگین‌تری را برعهده داریم.
 
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس خاطر نشان کرد: شورای رقابت طبق کدام قانون در قیمت‌گذاری خودرو اقدام می‌کند و توجیهی برای افزایش قیمت خودروها پیدا کرده و قیمت خودروها را 20 درصد افزایش داده است و با این حال می‌گوییم تورم زیر 14 درصد است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار