رئیس‌جمهور قانون موافقتنامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین در مبارزه با جرائم فراملی را ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور قانون موافقتنامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین در مبارزه با جرائم فراملی را ابلاغ کرد.
 
این قانون در راستای اجرای اصل 123 قانون اساسی در تاریخ 93.3.18 در مجلس تصویب شده و با تایید شورای نگهبان در تاریخ 93.3.28 از سوی رئیس جمهوری در تاریخ 93.4.11  جهت اجرا به وزارت کشور ابلاغ شده است .

در این ابلاغیه آمده است با توجه به اصل 125 قانون اساسی اجرای مفاد موافقتنامه منوط به انجام تشریفات امضاء وترتیبات مندرج در ماده 12 موافقتنامه می‌باشد.
 پیوست:
 
ماده 12 موافقتنامه:
 
1- این موافقتنامه از تاریخ ارسال آخرین اطلاعیه کتبی هر یک از طرفها به طرف ذیگر از طریق مجاری دیپلماتیک مبنی بر اینکه اقدامات لازم را طبق قوانین و مقررات خود درباره لازم‌الاجرا شدن این موافقتنامه به عمل آورده است به مدت پنج سال به موقع اجرا گذارده خواهد شد. پس از انقضای دوره مزبور‌، این موافقتنامه خود به خود برای دوره‌های پنجساله دیگر تمدید می‌گردد مگر آنکه یکی از طرفها تمایل خود را به فسخ آن ، حداقل شش ماه قبل از انقضای آن به صورت کتبی به اطلاع طرف دیگر برساند.
 
2- طرفها با رضایت متقابل می‌توانند نسبت به تغییر و تکمیل این موافقتنامه‌، اقدام نمایند. اصلاحات مزبوربا رعایت بند 1 ماده 12 این موافقتنامه لازم‌الاجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار