رییس کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی "افغانستان" از رسیدگی به شکایت های انتخاباتی به صورت علنی با حضور و یا عدم حضور نمایندگان کاندیدای معترض انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، "عبدالستار سعادت" رییس کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان روز یکشنبه در نشستی خبری در کابل از آغاز تجدید نظر در آرای کمیسیون های استانی رسیدگی به شکایات انتخاباتی در کابل خبر داد و از نمایندگان کاندیداها خواست در این جلسات از ادعاها و اتهامات علیه خود، دفاع کنند.

سعادت با تاکید بر اینکه عدم حضور کاندیداها در جلسات کمیسیون رسیدگی به شکایات به معنی انصراف آنان از ادعای خود تلقی خواهد شد، از نامزدان ریاست جمهوری خواست مدارک و اسنادی را که علیه تیم رقیب در اختیار دارند به کمیسیون تحویل دهند و در جریان رسیدگی به شکایت ها نظارت داشته باشند.

کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان امروز (یکشنبه) رسیدگی علنی تجدیدنظرخواهی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را در خصوص آرای صادره از سوی کمیسیون های استانی، رسما در مرکز آغاز کرد.

ˈریدا عظمیˈ عضو کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان نیز در این نشست خبری با درخواست از عبدالله عبدالله کاندیدای معترض برای اعزام نمایندگانش به نشست های علنی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، گفت: کمیسیون عدم حضور نمایندگان کاندیداها را ترک دعوا می پندارد و رای خود را صادر خواهد کرد.

ˈعبدالله عبدالله ˈ یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هفته گذشته با پخش فایل های صوتی و تصویری ضیاالحق امرخیل رییس دبیرخانه کمیسیون برگزاری انتخابات افغانستان و برخی دیگر از مقامهای کمیسیون و مقامهای محلی را به تخلف و تقلب سازمان یافته در انتخابات این کشور متهم کرد و نمایندگان خود را از کمیسیون برگزاری انتخابات فرا خواند و گفت: کمیسیون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را مشروع نمی داند.

در همین حال ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله با تاکید به لزوم تفکیک آرای پاک از ناپاک ،اعلام کرد که کمیسیون های انتخاباتی افغانستان باید با حضور سازمان ملل متحد، کمیته ای فنی از تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله و همچنین کمیته ای فنی از تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی احمد زی به شکایت ها رسیدگی کنند و با استخراج آرای سالم نتیجه را اعلام نمایند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی که در دور اول به ترتیب 45 درصد و 31.6 درصد آرا را کسب کردند در 24 خرداد ماه برگزار شد.

بر اساس برنامه زمانبندی کمیسیون برگزاری انتخابات قرار بود نتایج ابتدایی سومین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان 11 تیر اعلام شود اما این تاریخ به 16 تیرماه موکول شد.

قرار است نتایج نهایی انتخابات افغانستان 31 تیرماه اعلام شود.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.