پیگیری مباحثی از جمله پروژه های محرک توسعه، بیمه کیفیت ساختمان، تدوین طرح های اجرایی تحقق پذیر، توجه به پیوست های اجتماعی و فرهنگی حائز اهمیت است.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علیرضا نادری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در جلسه هماهنگی  ضمن تأکید بر اهمیت نوسازی بافت های فرسوده و نقش تأثیرگذار معاونین شهرسازی و معماری مناطق در این فرآیند، تصریح کرد: ضروری است معاونین شهرسازی و معماری مناطق 22 گانه ساعاتی از کار هفتگی خود را جهت بررسی وضعیت بافت های فرسوده و روند پیشرفت نوسازی در منطقه اختصاص دهند.

وی با بیان این که طبق برنامه پنج ساله شهرداری شایسته است سند توسعه نوسازی در هر محله متناسب با ویژگی های همان محل تهیه و تدوین شود، خاطرنشان کرد: پیگیری مباحثی از جمله پروژه های محرک توسعه، بیمه کیفیت ساختمان، تدوین طرح های اجرایی تحقق پذیر، توجه به پیوست های اجتماعی و فرهنگی و ... در فرآیند نوسازی بافت های فرسوده حائز اهمیت است.

علیرضا نادری افزود: معاونین شهرسازی و معماری شهرداران مناطق به استناد احکام مصوب برنامه پنجساله دوم  شهرداری تهران، تدابیر ابلاغی شهردار محترم (مصوبات چهل و ششمین جلسه شورای معاونان شهرداری تهران) موظف هستند به منظور ایجاد بستر لازم مبنی بر هماهنگی، مدیریت و بسیج منابع و ظرفیت های موجود در منطقه در راستای احیاء ، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد منطقه و تأمین سرانه ها و زیرساخت های خدماتی مورد نیاز و بهسازی محیطی اقدام نمایند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز با اعلام این که ارتقاء زیرساخت ها و کیفیت زندگی شهروندان در دوره جدید مدیریت شهری همواره مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: شهرداری تهران مکلف است در راستای نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهر نسبت به بستر سازی لازم و تهیه زیرساخت های شهری در این بافت ها با اولویت بازگشایی معابر از ردیف بودجه املاک شهرداری هزینه نماید.

وی افزود: سازمان نوسازی در رویکرد جدید خود از سازمان محوری به سمت شهرداری محوری و از مسکن محوری به سمت تأمین زیر ساخت ها پیش می رود.

فتح اللهی از معاونین شهرسازی و معماری مناطق 22 گانه شهرداری تهران خواست تا ضمن هماهنگی کامل با شهردار منطقه، تعامل سازنده با معاونین تخصصی منطقه، شهرداران نواحی، دستگاه های اجرایی ذیربط و مشارکت همه ذینفعان و هماهنگی کامل با سازمان نوسازی نسبت به راه اندازی ستاد احیاء ، نوسازی و بهسازی بافت فرسوده منطقه اقدام کرده و با نگاه علمی، دقیق و همتی والا  و مدیریت جهادی همه توان و تجربه خویش را جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و تدابیر شهردار محترم تهران برای خدمت به مردم شریف بافت فرسوده و ایجاد " نهضت نوسازی مردمی" به کار گیرند.

وی فراهم کردن بستر مناسب جهت ورود سایر نهادها و سازمان های شهرداری به امر نوسازی را از اهم وظایف این ستاد عنوان کرد و گفت: حضور هدفمند بخش های مختلف نیازمند مدیریت یکپارچه جریان نوسازی است و در گام اول تحقق این مهم در مجموعه عظیم شهرداری و مدیریت شهری مدنظر قرار دارد.

فتح اللهی با اشاره به تبصره 48 عمومی بودجه 93 شهرداری مصوب شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان کرد: در این تبصره سازمان نوسازی از تصدی گری فاصله گرفته و بعنوان عامل چهارم مجموعه شهرداری می باید با ایجاد هماهنگی در رده  های مختلف ستادی (مرکز، منطقه) و مقیاس های عملیاتی (ناحیه و محله) داشته های مجموعه شهرداری را در جهت نوسازی و توسعه محلات فرسوده بسیج نماید.

وی عنوان کرد: ستاد احیاء و نوسازی بافت های فرسوده به ریاست شهرداران مناطق و دبیری معاونین شهرسازی و معماری مناطق تشکیل می شود.

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، تدوین برنامه و بودجه سالیانه منطقه و برنامه محلات؛ نظارت بر حسن اجرای برنامه های نوسازی منطقه؛ تسهیل روند ساخت و ساز و تسریع در روند صدور پروانه؛ هماهنگی با نهادهای مرتبط برای رفع معارض در سطح ناحیه و منطقه؛ بسترسازی برای اجرای طرح های محرک توسعه در نوسازی بافت فرسوده منطقه؛ اجرای راهکارهای افزایش کیفی ساخت و ساز؛ هدایت اقدامات اجتماعی و فرهنگی از قبیل اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، اقدامات ترویجی آموزشی و بسترسازی لازم و اجرای خدمات و زیرساخت های شهری با اولویت بازگشایی معابر در بافت ها و ... بخشی از شرح وظایف معاونین شهرسازی مناطق است.

معاونین شهرسازی و معماری شهرداری های مناطق 22 گانه در خاتمه این جلسه  طی احکامی از سوی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان نوسازی به سمت نماینده سازمان نوسازی شهر تهران و دبیر ستاد احیاء ، نوسازی و بهسازی منطقه منصوب شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتصاب ، پیگیر ، ستاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار