نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متوسط دارایی های وقفی در کشور پنج درصد است، گفت: باید سعی کنیم منابع اوقاف را به سمت اقتصادی پویا حرکت دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمدرضا پورابراهیمی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی دردیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهارداشت: آنچه در فرهنگ وقف بر اقتصاد کشور در سال های گذشته شاهد آن بوده ایم، نبود استفاده بهینه از دارایی های وقفی در اقتصاد کشور بوده است.

وی ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری در موقوفات کرمان بیان کرد: با توجه به ظرفیت های استان، لزوم توجه بخش خصوصی به سرمایه گذاری موقوفات باید نقش پررنگ تری به خود بگیرد.

براساس این گزارش ، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان هم در این دیدار گفت: اوقاف استان در هشت سال گذشته، قدم های بزرگی را در احیا، حفظ، توسعه و عمران اراضی موقوفات برداشته است.

وی افزود: عمده فعالیت های سرمایه گذاری موقوفات در بخش اراضی کشاورزی وقفی است و در حال حاضر بیش از یک هزار و 300 هکتار از باغ های پسته در استان توسط بنیاد عمران و توسعه موقوفات اداره می شود که با توجه به خشکسالی های اخیر در منطقه تعداد هفت حلقه چاه برای آبیاری در این اراضی حفر شده است.

وی ساخت پروژه تالار بزرگ احسان در شهر کرمان را یکی از مهمترین پروژه های سرمایه گذاری اوقاف در این استان بیان کرد و گفت: این پروژه به مساحت 9 هزار و 600 متر مربع توسط بنیاد توسعه و عمران موقوفات در حال اجراست که اعتبارات و هزینه های این طرح از محل پذیره موقوفات استان مصرف می شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: منابع ، اوقاف ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار