استفاده از روشهای ترکیبی، بهترین شیوه در ترمیم ضایعات نخاعی در آینده‌ای نه چندان دور است که یکی از اصلی‌ترین پروژه‌های مرکز تحقیقات سلولی دانشگاه علوم پزشکی ایران محسوب می‌شود.

محمدتقی جغتایی، رئیس مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: پروژه‌ی سیستم‌های عصبی و به ویژه ترمیم ضایعات و زخم‌های نخاعی اصلی‌ترین و مهم‌ترین پروژه‌های 10 ساله‌ و آینده این مرکز است که با توجه به تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته تا کنون پیش‌بینی می‌شود که با استفاده از روشهای ترکیبی، زخم و ضایعات نخاعی در آینده‌ای نزدیک ترمیم و بازسازی شوند.

جغتایی تاکید کرد: در این روش انواع سلولهای مغز استخوان را به همراه ترکیب سلولهای چربی با تکنیک‌های خاصی در نواحی آسیب دیده نخاع استفاده می‌شود که ضایعات نخاعی را بهبود می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص نحوه‌ی ترمیم ضایعات نخاعی در این پروژه‌ی تحقیقاتی عظیم گفت: با استفاده از سلولهای بنیادی، تکنیک‌های نانو و مهندسی بافت، آنزیم‌های بهبود دهنده‌ی زخم‌های قلیایی با روش‌های خاص سلولی مولکولی به روی محل آسیب دیده قرار می‌گیرند و این آنزیم‌ها شروع به ترمیم زخم‌های نخاعی و ضایعات می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از درمانهای ترکیبی یکی از مهمترین شیوه‌ها در به قطعیت رساندن نتایج حاصل از این تحقیقات است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۶:۰۴ ۱۱ مهر ۱۳۹۳
همش دروغ پشت دروغ
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۳
همش بلفه من خودم چندباربه تهران برای ترمیم ضایع نخاع به بیمارستان امام خمینی مراجعه کردم اماهمش دروغ بودالکی ننویسین