رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: 110واحد آموزشی در مقطع راهنمایی و دبیرستان با مشارکت شهرداری تهران به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان  این مطلب افزود: از 4هزار و 400 واحد آموزشی که در مقاطع مختلف تحصیلی وجود دارد مقرر شده طی تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش در شهرداری تهران 110 واحد آموزشی به صورت هیئت امنایی اداره شود.


عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به این که همکاران آموزش و پرورش یک نگاه خدماتی به شهرداری تهران دارند خاطرنشان کرد: شهرداری تهران یک نهاد اجتماعی  است. و طبق برنامه 3ساله مقرر ش ده از این 110واحد آموزشی که 44 واحد به صورت پایلوت کار شود تا نواقص و معایب کار مشخص شود.
 
* اخذ شهریه 20میلیون تومانی از دانش‌آموزان

ابوالفضل قناعتی با اعلام این خبر افزود: با توجه به این که سقف شهریه دریافتی از دانش آموزان  2میلیون تومان است ولی مشاهده می‌شود که در برخی مدارس شمال شهر از دانش‌آموزان شهریه اضافی دریافت می‌کنند.


عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در برخی مقاطع تحصیلی مشاهده می‌شود تا حدود 20میلیونتومان نیز شهریه دریافت می‌کنند در حالی که طبق قانون فرآیند ثبت نام باید رایگان انجام شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ باید نسبت به مدارس غیر انتفاعی در بخش هزینه های ثبت نام دانش آموزان از سوی مسئولان کنترلی صورت گیرد.

*قطار توسعه و رشد منطقه 18 به راه افتاد

نوروزی شهردار منطقه 18 با  حضور در شورای اسلامی شهر تهران به تذکرات اعضای شورا نسبت به وجود مشکلات زیست محیطی و خطرآفرین در این منطقه پاسخ  داد و گفت: وضعیت منطقه 18 به ضخامتی که اعضای شورای شهر مطرح کردند نیست. و این منطقه از نظر وضعیت سرمایه گذاری رو به پیشرفت است و قطار توسعه و رشد این منطقه به راه افتاده  است.

وی همچنین اظهار داشت:‌حدود 10پروژه بزرگ سرمایه گزاری در  این منطقه وجود دارد لذا وضعیت منطقه 18 از نظر سرمایه گزاری وضعیت مطلوبی است.

نوروزی افزود:‌با توسعه بازار مبل  در منطقه 18 فاصله بین منطقه 17و 18 را برطرف خواهیم کرد تا از نظر درآمدی وضعیت مطلوب‌تری داشته باشیم.

نوروزی به بازدید شهرداری شهر از معادن شن و ماسه اشاره کرد و گفت: این معادن باعث به وجود آمدن گودال هایی به  عمق 200مترو با قطر یک کیلومتر شده است که این موضوع امنیت شهر تهران را به خطر می‌اندازد.

شهردار منطقه 18از تخلیه نخاله‌های ساختمانی توسط هزاران کامیون به طور روزانه در این گودال‌ها سخن گفت و افزود: ما توان مقابله با آن‌ها را نداریم. وی همچین گفت: متأسفانه فاجعه  انسانی در منطقه خلیج فارس در راه است.

وی به اختصاص 100 میلیارد بودجه برای ایجاد بزرگراه شهید بروجردی خبر داد و گفت:‌تا مرداد 94 این پروژه‌ را  تحویل خواهیم داد.

نوروزی با اشاره به این که این وزارت صنعت معدن و تجارت است که مجوز برداشت از معادن شن و ماسه را می‌دهد گفت: از این وزارت می‌خواهیم که مجوز برداشت از این معادن را ابطال کند.

وی همچنین در خصوص باغات منطقه 18 گفت: امکان ندارد حتی یک متر مربع از باغ‌های این منطقه را به مناطق مسکونی تبدیل شود.
وی گفت: گمرک در این منطقه تبدیل به یک آسیب  اجتماعی شده ا ست.

شهردار منطقه 18 به وجود بازار اهن در منطقه شادآباد اشاره کرد و خاطر نشان کرد:‌ متأسفانه به جای این که بازار آهن به یک فرصت سرمایه گزاری تبدیل شود به یک تهدید تبدیل شده است.

شهردار منطقه 18همچنین گفت: موضوع محله تولید دارو از عهده ما خارج است.

*شجاع پوریان: ارزیابی و بررسی وضعیت دارایی اعضای شورای شهر

ولی اله شجاع پوریان اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح رسیدگی به دارایی مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم اکنون در دست بررسی است و اخیراً کلیات آن به تصویب رسیده پیشنهاد می شود با توجه به حساسیت مسئولیت  اعضای شورای اسلامی کلان شهرها و مراکز استانها و اینکه اعضای شوراها نیز از مدیران تاثیر گذار کشور به شمار می آیند که در سطحی گسترده با مسائل مالی ارتباط دارند اعضای این شوراها نیز مشمول این طرح شده و وضعیت دارایی آنان نیز مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

عضو و معاون اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت:‌ به یقین از اساسی ترین شاخصه‌های پایداری و مشروعیت هر نظام سیاسی برخورداری از اعتماد عمومی و پشتوانه مردمی است. طبعاً هر حکومتی به میزانی که بتواند این سرمایه را ایجاد و از آن پاسداری کند به همان اندازه نیز به عزت ، محبوبیت و ماندگاری خویش کمک کرده است.


شجاع پوریان اظهار داشت: شوراهای اسلامی دور چهارم در سراسر کشور می‌توانند با ارائه راهکار‌ها و تنظیم برنامه‌های کارآمد و تدوین آیین نامه‌های هدفمند و اصلاح روندها و همچنین با استفاده از تجارب گذشته و پایش و پالایش آنها در پیشگیری از تحقق فساد در شهرداری‌ها و نیز محو بسترهای ایجاد و استمرار این پدیده نامطلوب که با فرهنگ پیراسته مردمان این کشور گامهای اساسی و ماندگار بردارند.


وی تأکید کرد: تضمین مدیریت های شهری پی بردن به ضعف ها و اصلاح آنها و همچنین ایجاد ساز و کارهایی است که از شکل گیری فساد مالی و اداری جلوگیری کنند جزو وظایف  نظارتی اعضای شوراهای اسلامی است که باید برای عملیاتی کردن آن برنامه ریزی دقیق و کار آمد داشت.


عضو و معاون اداری اجرایی شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: از این رو به رغم آنکه برابر اصل 142 قانون اساسی رسیدگی به دارایی مسئولان بلند پایه نظام محدود به رهبری، رئیس جمهور، معاونان و وزیران است پیشنهاد می کنم اعضای شوراهای اسلامی داوطلبانه آمادگی خود را برای رسیدگی به اموال و دارایی ‌های خود توسط قوه قضاییه اعلام نمایند تا اگر در پایان دوره و برخلاف حق و قانون افزایشی در دارایی آنان صورت گرفته باشد اقدامات قانونی لازم در مورد آنان انجام پذیرد.

*حافظی: طرح تحول آموزش و پرورش باید در حوزه محتوا باشد

حافظی  با توجه به اینکه  طرح تحول آموزش و پرورش ابلاغ شده است ، عنوان کرد: انتظار می‌رفت این طرح در حوزه محتوا تغییراتی را اعمال کند ، اما متاسفانه این تغییرات فقط در ظاهر بوجود آمده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انتظار داریم دبستانها به ادبستان تبدیل شود گفت: در بودجه سال 93 ، 20 میلیارد تومان برای مدارس تهران در نظر گرفته شده است در همین راستا در بسیاری از مدارس وسایل بدنسازی نصب شده است.

انصاری عضو دیگر شورا نیز گفت: یکی دیگر از مباحثی که باید پیگیری کنیم بحث مدیریت یکپارچه شهری است که با توجه به ظرفیت بالقوه‌ای که دراختیار مدیریت شهری است می‌توانیم دریک برنامه سه ساله این اقدام را به صورت پایلوت انجام دهیم.

اقبال شاکری نیز در ادامه گفت: ما شاکله وجودی خود را در وزارتخانه آموزش و پرورش یافته‌ایم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه تمام دستگاه‌ها باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنند افزود: ما باید امکان فعالیت روحانیون در امور پرورشی را فراهم سازیم.

وی کاهش تعداد مدارس مشارکتی را یک زنگ خطر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مدارس به صورت تک نوبتی به فعالیت خود می‌ پردازند ، ازدحام دانش آموزان در مدارس باعث شده است سامانه توصیفی برای معلمین دچار اشکال شود لذا باید از تک نوبتی شدن مدارس صرف نظر کنیم.

شاکری همچنین خواستار افزایش معلمین مرد شد.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها: شهر ، شورا ، ظرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار