مدیر کل مدیریت بحران اردبیل گفت: براثر بارش کم وکاهش ۳۲ درصدی بارندگی ها در شمال استان اردبیل وضعیت نامطلوبی را در حوزه آبرسانی به روستاها و شهرها شاهد و ناظر هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علی اسلامی امروز در بازدید از خسارات وارده به مزارع بیله سوار اظهار داشت: روند افزایش گرمای هوا همچنان سیر صعودی دارد و به گفته کارشناسان هواشناسی 0.5 تا 1 درجه دمای هوا در تابستان امسال به طور متوسط گرم تر خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران اردبیل به کاهش شدید منابع آبی به ویژه چشمه ها، رودخانه ها، قنات و منابع زیر زمینی نظیر حفر چاه اشاره کرد و گفت: این کاهش بزرگترین تحدید آبی را برای روستاییان فراهم کرده و برخی از شهرها نیز به تشدید بحران منجر شده است.

وی افزود: تاکنون به طور متوسط 186 میلی متر بارنگی اتفاق افتاده که 22 درصد به نسبت سال گذشته و 32 درصد به نسبت دوره بلند مدت، کاهش بارندگی ها را شاهد هستیم.

اسلامی خسارت وارده از محل خشکسالی را بسیار زیاد و دامنه دار بیان کرد و گفت: به رغم این آسیب ها تنها 32 روستاییان و کشاورزان ما محصولات زراعی،دامی و باغی خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی برده اند که این نشان از پایین بودن فرهنگ بیمه در بین تولیدکنندگان است.

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل از تمدید مهلت پرداخت وام کشاوران به مدت 3 سال خبر داد تصریح کرد: این استمهال اسباب تشویق و ترغیب زارعان و باغداران در امر تولید برای سال های آینده است که امیدواری واقعی را ایجاد کرده است.

وی پرداختی حق بیمه کشاوزان را 28 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: البته رقم پرداختی اندک صندوق به آسیب دیدگان بخش زراعت، دام و باغ بی رغبتی در بین آن ها ایجاد کرده و اجاره نمی دهد در این حوزه اتفاق خاصی رخ بدهد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، نزولات ، جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.