فاطمه خان محمدی رئیس دانشکده زبان و ادبیات واحد علوم و تحقیقات از راه اندازی دو گرایش ادبیات تطبیقی و آموزش زبان فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و اظهار داشت: دانشکده زبان و ادبیات راه اندازی دو گرایش ادبیات حماسی و ادبیات غنایی در مقطع دکتری رشته زبان و ادبیات فارسی را نیز در دست اقدام دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات،  فاطمه خان محمدی به ادامه تحصیل جوانان در رشته زبان و ادبیات فارسی در کشورهای همسایه همچون تاجیکستان  اشاره کرد و افزود: دانشگاه های تاجیکستان و مالزی در حوزه علوم انسانی بسیار ضعیف و تهی از مایه های علمی می باشند اما متاسفانه بسیاری از این دانشگاه ها از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری تایید شده اند . 

وی از انتشار یک مجله با درجه علمیISI، در دانشکده زبان و ادبیات واحد علوم و تحقیقات، نوید داد و گفت: دانشکده زبان و ادبیات این واحد در سال1392موفق به انتشار مجله"بوطیقا" به زبان فرانسه شد که تا کنون سه شماره از آن به چاپ رسیده و اقدامات لازم برای اخذ درجه علمی – پژوهشی برای این نشریه در دست انجام است. 

وی از برنامه ریزی گروه زبان و ادبیات فارسی برای برگزاری کلاس هایی با عناوین ویراستاری و حافظ شناسی توسط استادان مجرب در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: دانشکده زبان و ادبیات واحد علوم و تحقیقات با توجه به قابلیت های موجود در این واحد و حضور اساتید برجسته این حوزه در این دانشکده، ظرفیت لازم برای برگزاری دوره های آموزشی زبان های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی و کلاس های تخصصی آمادگی آزمون های EPT،TOEFL،IELTS را دارد.  

رئیس دانشکده زبان و ادبیات واحد علوم و تحقیقات به نقش پررنگ این دانشکده در ارتقاء رنکینگ رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه ISC اشاره کرد و بیان داشت:استادانی که در این دانشکده برای فعالیت انتخاب می شوند برجسته ترین در رشته مربوط به خود هستند، و هر استاد تنها یک درس تخصصی تدریس می کند و در زمینه درسی که تدریس می کند ده ها مقاله و کتاب و چندین سال تجربه مفید دارد .  

وی ادامه داد: برای بهبود کیفیت این رشته ، موضوع رساله ها بیشتر در حوزه نقد ساختاری و پرداختن به نظریه های مهم جهانی است که آثار نظریه پردازهای مهم دنیا مورد توجه می باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.