عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: واردات کالا از هر کشوری به ویژه چین میدان‌دادن برای ورود کالاهای خارجی را به کشوری که در صدد اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است، فراهم می‌کند.

"ابراهیم نکو" نماینده تهران و رباط‌کریم در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به واردات بیش از 67 درصد کالا در دو ماهه اول سال جاری از چین به ایران، گفت: متأسفانه در این راستا شاهد سیاست‌های غلط، غیر‌شفاف و بی‌برنامگی وزرا‌ت‌خانه اقتصاد هستیم که موجب گرفتاری تولید کشور شده است.

نکو با بیان‌اینکه افزایش قابل توجه واردات کالا از چین قطعا شک و شبهه‌ای را ایجاد می‌کند، افزود: شاید ما هنوز درباره واردات کالا از چین تجدید‌نظر نکرده و یا به صورت جدی و یا عمد در این زمینه وارد نشده‌ایم.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه یافتن علت اصلی این مسئله نیازمند تحقیق بیشتری است، تصریح کرد: واردات کالا از هر کشوری به ویژه چین میدان دادن برای ورود کالاهای خارجی را به کشوری که ادعای استقلال اقتصادی دارد و باید روی پای خود بایستد و همچنین خواستار اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در گذشته شاهد موفقیت‌های دولت در حوزه اقتصاد بودیم، گفت: در این شرایط باید دولت اقداماتی انجام دهد تا این مسئله موجب گرفتار شدن بیشتر اقتصاد در کشور نشده و همچنین یأس و ناامیدی را به همراه نداشته باشد.   
 
نکو با بیان اینکه کالاهای چینی عمدتا از مرغوبیت قابل توجهی برخوردار نیستند، اظهار داشت: متأسفانه بابت این کالاها هزینه‌های کلانی پرداخت می‌شود و چندین برابر آنچه که در داخل تولید می‌شود از لحاظ مرغوبیت باید به خارجی‌ها پرداخت کنیم. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه متأسفانه هنوز آن حمایت لازم و کافی از تولیدات داخل وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: باید اهدافی که مغایر با اصول اقتصاد مقاومتی است مدنظر قرار بگیرد، چراکه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی سند چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه  است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار