نشست کودک واقعی و کودک رسمی توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با حضور حسن بکایی، شکوه حاج نصرالله و فریبا نباتی روز پنج شنبه در محل انجمن برگزار می‌شود.

معصومه انصاریان دبیر انجمن صنفی کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: در سیستم آموزش کشور ارتباطی بین مخاطب دانش‌آموز و ادبیات کودک نوجوان وجود ندارد و برای این موضوع باید فکری کرد.

وی افزود: دیدگاه‌های مختلف در این زمینه وجود دارد و باید مفهوم دانش‌آموز، مدرسه و کودک و نوجوان بیرون از مدرسه پیوند بخورد.

وی گفت: راه ارتباطی بین نویسنده و مدارس بسته است و مسئولان آموزش و پرورش کشور باید تلاش کنند که از نویسندگان برای حضور در مدرسه دعوت کنند.

انصاریان گفت: نقش ادبیات کودک و نوجوان باید در تعلیم و تربیت دیده و با ورودکتاب‌های فراوان کودک و نوجوان به مدارس نویسنده ومخاطب کودک و نوجوان در کنار هم قرار گیرند.

انصاریان تصریح کرد: واقعیت این است که هرچه دانش‌‌آموز و مخاطب کودک و نوجوان با آثار فاخر به خواندن تشویق کنیم نسل آینده نسل کتاب‌خوان خواهند شد. 
 
وی خاطر نشان کرد: با استمرار برگزاری این نشست ها و بررسی راهکارهای ارتباط میان نویسنده و مخاطب، ‌برای کودک و نوجوان قدم سازنده ای خواهد داشت.
 
 
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.