"جمال شورجه" کارگران سینما، رانتخواری را دور از شان سینمایی دارای استراتژیک دانست.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، پس از حدود یک سال از روی کار آمدن دولت جدید و اتفاقات خوشایندی که در این برهه زمانی به وقوع پیوست، هنوز برخی رانتخواری و سینمای ایران را دوقولو‌های  جدا نشدنی از هم می‌دانند و فرضیه از بین نرفتن، دانست و ویژه خواری را مطرح می‌کنند و معتقدند رانتخواری تنها از دولتی به دولت جدید منتقل می‌شود و تنها نام رانتخواران در ادوار مختلف تغییر می‌کند. این در حالی است که در همه جای دنیا دولت‌ها از سینما حمایت می‌کنند و این امر فرضیه‌ای معمول در سینمای جهان است.
 
در این راستا جمال شورجه کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: برخلاف تصور برخی که حضور دولت در سینما را چون سمی بر پیکره سینما می‌دانند، این سینمای دولتی است که مباحث استراتژیک و کلان نظام و کشور را پوشش می‌دهد و فرهنگ ایرانی – اسلامی را به نمایش می‌گذارد.
 
وی ادامه داد: بخش خصوصی رغبتی برای حضور در چنین عرصه‌هایی را در سال‌های گذشته از خود نشان نداده است و بیشتر نقش سینمای سلیقه گرا و تجارت محور را بازی کرده است.
 
این کارگردان عنوان کرد: البته قابل ذکر است بسیاری از فعالان سینمای بخش خصوصی انسان‌هایی پاک و قابل ستایش‌اند که ای کاهش دولت کمک‌های خود به آنان را نیز افزایش دهد، زیرا این قشر در مذمت ناهنجاری‌ها فیلم سازی می‌کنند که هنری ارزشی و قابل احترام است.

وی همچنین افزود: رانتخواری یک اصطلاح غلط و غیر منصفانه است و با شأنیت سینمای ایران در تضاد است و این سوء استفاده و زیاده خواهی برخی فیلمسازان است که باعث ایجاد چنین تفکر و اصطلاح غلطی در سینما شده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار