هم اکنون خراسان جنوبی چهارمین استان عشایر نشین کشور است.

خراسان جنوبی چهارمین استان عشایر نشین کشور

هم اکنون خراسان جنوبی چهارمین استان عشایر نشین کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی این استان را چهار مین استان عشایر نشین کشور دانست و افزود: در حال حاضر 15 هزارو 676 خانوار عشایری در قالب 81 هزار نفر در خراسان جنوبی زندگی می کنند.

ابراهیمی تولیدات عشایر استان در سه ماهه نخست امسال را 11 هزارو 200 تن اعلام کرد و گفت: ارزش این تولیدات 39 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی با بیان اینکه از مجموع تولیدات عشایر استان 340 تن کرک، موو پشم، 60 تن گوشت قرمز و 10 هزارو 800 تن فراورده لبنی بوده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود 90 تن پشم در پشم‌چینی پاییزه دام‌‌های عشایر در سطح استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه تولیدات عشایر استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش درصد کاهش داشته تصریح کرد: در شهرستان فردوس، طبس، بشرویه و سرایان میزان محصولات دامی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به سبب خشکسالی‌های اخیر کاهش داشته است.

ابراهیمی به میزان علوفه یارانه‌ای توزیع شده در سال‌جاری در بین دام‌های عشایر خراسان جنوبی اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌جاری هزار و 350 تن علوفه یارانه‌ای در بین دام‌های عشایر استان توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه طی سه ماه نخست سال جاری 40 هزار مترمکعب آب به مناطق عشایری استان حمل شده اظهار کرد: آب ارسالی به مناطق عشایری استان با اعتبار 300 میلیون تومان ارسال شده است که هزینه حمل آب برای عشایر رایگان است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 480 منطقه عشایری استان نیازمند آب رسانی سیار است، افزود: آبرسانی به این مناطق با 15 دستگاه تانکر دولتی و چهار دستگاه تانکر بخش خصوصی انجام می شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی، هزینه تامین آب در حمل هر تانکر را 13 هزار تومان اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر به 7هزار خا نوار عشایری در استان آبرسانی می شود./ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.