مجموعه ای از تمبرهای کودکان ، با موضوعات گوناگون ، از سراسر دنیا ، در موزه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم قرار دارد.

مسوول گنجینه تمبر ، اسکناس و مسکوکات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،  گفت : حدود 100 قطعه تمبر کودک که در کشورهایی از سراسر دنیا به چاپ رسیده در این گنجینه در حال نمایش است.

محمدحسین یزدی نژاد عنوان کرد : این تمبرها با موضوعات و مناسبت هایی مانند حیات وحش ، گل ها ، کارتون ها ، قطارها ، کشفیات باستان شناسی ، صندوق های پستی ، نقاشی کودکان ، اسباب بازی ، سال جهانی کودک ، سالگرد تاسیس یونیسف به چاپ رسیده است.

وی افزود : تمبری با نقش پروانه متعلق به آفریقای مرکزی در سال 1960 میلادی قدیمی ترین تمبراین مجموعه می باشد و تمبرهای از دیگر کشورهای جهان چون جمهوری آذربایجان ، آلمان ، فرانسه ، اوکراین ، آمریکا ، فیجی ، جزایر فارو ، بحرین ، بلاروس ، پرتغال ، هلند ، تانزانیا ، تونس ، پاراگوئه ، ساحل عاج و... در این مجموعه قرار دارند.

یزدی نژاد ادامه داد : تمبرهای مجموعه کودکان متناسب با قد کودکان بر روی دیوار نصب شده است و تمبرها به صورت دوره ای تغییر و جایگزین می شوند.

مسوول گنجینه تمبر ، اسکناس و مسکوکات ، گفت : در این تمبرها تصاویری از کودکی در حال پرتاب سنگ به پرچم اسرائیل ، کارتون هایی چون تام و جری ، تن تن ، لوک خوش شانس و همچنین نقاشی کودکان به چشم می خورد./ش/ن



انتهای پیام/ش/ن


برچسب ها: تمبر ، کودک ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.