رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در تفت گفت: ابلاغ سیاستهای کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در سال جاری و برنامه های جامع دولت تدبیر و امید در عرصه بهداشت و درمان نشان می دهد که موضوع سلامت از اولویت های اصلی نظام و دولت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در این نشست اولویت مهم کشور را در شرایط حاضر موضوع سلامت و بهداشت مردم عنوان کرد و گفت: ابلاغ سیاستهای کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در سال جاری و برنامه های جامع دولت تدبیر و امید در عرصه بهداشت و درمان نشان می دهد که موضوع سلامت از اولویت های اصلی نظام و دولت است.

«محمدرضا میرجلیلی» با بیان این که تفت از روستاهای بانشاط و زنده ای برخوردار است ادامه داد: باید به موضوع بهداشت و سلامت در روستاهای تفت توجه ویژه صورت پذیرد تا این نشاط و طراوت در این مناطق تداوم یابد.

وی با اشاره به نقش مهم کمک های خیری در عرصه های بهداشت و درمان گفت: تفت از مردمان خیر و نوع دوستی برخوردار است که می توان از این پتانسیل در شهرستان تفت به نحو شایسته ای در مسیر خدمت رسانی به مردم شریف بهره برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر جایگاه خوب مراکز تولید گیاهان دارویی، به پتانسیل خوب شهرستان تفت در این رابطه اشاره کرد و گفت: تولید گیاهان دارویی، صنعتی برجسته و کارآفرین است که تفت می تواند از این مسئله با توجه به اقلیم و شرایط مناسب بهره لازم را ببرد.

میرجلیلی متذکر شد: بر اساس آمار ارائه شده، بیماری های قلبی عروقی با 38 درصد، حوادث و اتفاقات 14 درصد و سرطان با 11 درصد علل اصلی مرگ و میر در شهرستان تفت را به خود اختصاص داده است.

لازم به یادآوری است شهرستان تفت از 14 مراکز بهداشتی و 54 خانه بهداشت فعال برخوردار است و مجموعا 302 نفر در حوزه بهداشت و درمان تفت مشغول به فعالیت می باشند./ش/ن

برچسب ها: شاخصهای ، بیماری ، تفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.