دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: بیش از 97 درصد مردم استان اردبیل سالم هستند و این استان در زمینه گرایش به مواد مخدر جزو استان‌های رده‌های پایین بوده و سلامت بخش عمده‌ای از مردم این دیار با توجه به بافت فرهنگی و مذهبی این استان تضمین شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ الله‌شکور فخیمی امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: در مقابله با پدیده نابهنجار اعتیاد و گرایش به مواد افیونی آگاه‌سازی و اقدامات پیشگیرانه شرط اصلی است.

وی افزود: جهت پیشگیری ترویج مواد مخدر مهمترین مقوله ترویج امر به معروف و نهی از منکر و همچنین روی‌آوردن به آموزه‌های دینی است که فراهم‌کردن این شرایط، افراد را از نابهنجاری‌های جامعه از جمله اعتیاد دور می‌کند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه 3 درصد جمعیت استان مبتلا به مواد مخدر هستند بیان کرد: جامعه و خانواده‌ها نسبت به بهبودیافتگان دید مثبتی داشته باشند تا شرایط آرمانی زندگی بهتر برای آنها فراهم شود. 20 درصد مبتلایان به اعتیاد بهبود می‌یابند که این امر نیازمند حمایت‌های جدی است. باورهای عمیق بهبود باید تقویت شود. 3 درصد مبتلایان به اعتیاد در استان بی‌سواد هستند و متأسفانه اکثر معتادان نیز دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، آسیب‌های اعتیاد علاوه بر بنیان خانواده جامعه را نیز تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. ترک اعتیاد و آثار و نتایج آن کاملاً ثابت شده است و آنهایی که اعتقاد به ترک و درمان اعتیاد ندارند در حقیقت به اصالت این امر اهمیتی نمی‌دهند. عامل 63 درصد طلاق‌ اعتیاد است، 46 درصد محکومان زندانی را معتادان تشکیل می‌دهند. 25 درصد پرونده‌های رجوعی به قوه‌قضاییه مربوط به اعتیاد است.

فخیمی در ادامه با اشاره به اینکه 21 دستگاه متولی در مبارزه و مقابله جدی با پدیده مواد مخدر وارد شده‌اند، گفت: در این زمینه تلاششان بر این است تا به هر شکل ممکن با زمینه‌سازی‌ها و همچنین گرایش به مواد مخدر به صورت واقع‌بینانه برخورد کنند چرا که دام اعتیاد بزرگ‌ترین دام فراهم شده از سوی استکبار جهانی است تا نسل آینده ما را تخریب کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، مواد ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.