معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از مهار ملخ صحرایی در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، یوسف ریگی از مهار ملخ‌های صحرایی در جنوب سیستان و بلوچستان خبرداد گفت : جنوب سیستان و بلوچستان از کانون‌های دائمی ملخ صحرایی بوده که در صورت توجه نکردن به موقع در دیده‌بانی، جمعیت آن افزایش یافته و از فاز انفرادی به فاز مهاجر تبدیل شده و ضمن تغذیه از مراتع و گیاهان بیابانی به مزارع و باغات منطقه خسارت وارد می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: ریگزارها و بیابان‌ها کانون اصلی ملخ صحرایی هستند و برای کنترل بهینه این آفت عملیات مبارزه علیه این حشره از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری با دو دستگاه سمپاش پشتی یو ال وی پاش پشتی وانتی و چندین دستگاه میکرونر دستی صورت گرفته و عملیات سمپاشی در این مناطق به وسعت بیش از 7 هزار و 500 هکتار انجام گرفته است.

این مسئول ریگزارها و بیابان‌های شهرستان‌های ایرانشهر، کنارک، دلگان و چابهار را از مناطق کانون ملخ صحرایی برشمرد و افزود: کانون‌یابی به‌موقع در سال جاری موجب شد تا هزینه‌های مبارزه با آفت ملخ کاهش یابد.

وی افزود: عملیات مبارزه در مراحل پوره‌گی (بی‌بالی) که بهترین زمان مبارزه با این آفت است صورت گرفته و کار دیده‌بانی از اماکن و کانون‌های ملخ دربیابان و ریگزارها کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: مهار ، کانون ، ملخ صحرایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.